English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد؛

احداث سیستم تصفیه شیرابه با همکاری شرکت های دانش بنیان در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از به نتیجه رسیدن مذاکرات جهت احداث سیستم تصفیه شیرابه با حجم 10 متر مکعب در روز خبر داد.

احداث سیستم تصفیه شیرابه با همکاری شرکت های دانش بنیان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، غلامرضا ساکتی با اشاره به تهدید زیست محیطی شیرابه حاصل از پسماندهای شهری گفت:  شیرابه مایعی است تیره رنگ و بد بو که در اثر آزادسازی رطوبت پسماندهای شهری به راه می افتد و حاوی حجم بسیار بالایی از مواد آلی و ترکیبات شیمیایی و معدنی می باشد که عدم مدیریت صحیح آن معضلات زیست محیطی و بهداشتی عدیده ای را به همراه دارد.

وی افزود: شیرابه حاصل از پسماندهای شهری اصفهان روزانه در کارخانه کود آلی بیش از 30 متر مکعب می باشد که در حال حاضر توسط کانال های انتقال شیرابه و لاگون های تبخیری از نفوذ آن به زمین و آلودگی منابع زیرزمینی جلوگیری می¬شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای  مدیریت تخصصی و تصفیه شیرابه پسماند گفت: تا کنون طی چند مرحله اقدام به شناسایی شرکت های توانمند جهت احداث واحد تصفیه شیرابه نموده ایم که مذاکرات نهایی با یکی از شرکت های دانش بنیان با تجربه موفق در زمینه تصفیه پساب های آلوده جهت استقرار سیستم تصفیه شیرابه به نتیجه رسیده است و اقدامات اجرایی جهت عقد قرارداد در دست اقدام است.

ساکتی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده  فاز اول استقرار سیستم تصفیه شیرابه با حجم 10 متر مکعب در محل کارخانه کود آلی شهرداری آغاز خواهد شد و در صورت موفقیت، این طرح در فازهای بعدی جهت مدیریت تمام شیرابه تولیدی اجرایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه