English

دومین سوگواره ملی فرهنگی اباعبدالله‌الحسین(ع) در شیراز برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی فرهنگی اباعبدالله‌الحسین(ع) و هفتمین یادواره «بوی سیب حرم» در حرم علی‌ بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.

دومین سوگواره ملی فرهنگی اباعبدالله‌الحسین(ع) در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علی حفیظی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: هویت دینی و ملی ما ایرانیان هم به یکدیگر و هم به نام امام حسین(ع) گره خورده است. جایگاه نمادهای ملی و مذهبی در جامعه کاملاً مشخص و تثبیت شده است و هنر و ادب و علم کنار هم قرار می‌گیرند تا این جایگاه را به بستر جامعه بکشانند و دل‌ها را در محضر دانشگاه امام حسین(ع) قرار دهند.

وی اظهار کرد: دانشگاه شیراز با قدمت ۷۰ ساله با همین هدف از سال ۹۴ یادواره‌ای با عنوان «بوی سیب حرم» را آغاز کرد که در سال‌های ابتدایی به‌صورت استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شد اما از سال ۹۹ تاکنون این یادواره به‌صورت ملی برگزار می‌شود.

حفیظی با بیان اینکه هفتمین دوره این یادواره از ماه محرم سال گذشته آغاز به کار کرد، گفت: در این مدت یک هزار و ۵۰۰ اثر در رشته‌های مختلف ادبی، هنری، فرهنگی، هنری و علمی به دبیرخانه یادواره ملی ارسال شد و بعد از داوری آثار، آثار برگزیده در نمایشگاه‌های مختلفی در سطح شیراز و نقاط مختلف کشور به نمایش درخواهند آمد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز اهداف این یادواره را برشمرد و افزود: شناساندن قابلیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری دانشگاهیان و استفاده از این ظرفیت برای معرفی مفاهیم بلند عاشورایی و کربلایی به آحاد جامعه و شناساندن مباحث و مسائل مرتبط به امام حسین(ع) مثل عدالت‌طلبی، حق‌طلبی و... از جمله اهداف این سوگواره و یادواره ملی هستند.

مهدی مؤمن‌زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز هم در این مراسم گفت: اختتامیه دومین سوگواره ملی در حقیقت، افتتاحیه سومین دوره سوگوار ملی و آغاز حرکت بعدی خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در سال‌های آتی این سوگواره را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در حاشیه این برنامه بخشی از آثار برگزیده رشته هنرهای تجسمی، عکاسی، نقاشی، تایپوگرافی و غیره به نمایش گذاشته می‌شود که در ایام پیش رو در مراکز مختلف شهری، استانی و ملی این نمایشگاه‌ها برپا خواهند داشت. ضمن اینکه آثار برگزیده دیگر مانند شعر، داستان و... که امکان نمایش بیرونی ندارند، نیز در فضای مجازی ارائه خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه