English

در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر تأکید شد؛

ضرورت تحقق شعار سال با ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و گفتمان‌سازی

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مشایخ امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر، رستم زرودی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی و بابک شمس ناتری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر و با حضور دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

ضرورت تحقق شعار سال با ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و گفتمان‌سازی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمود مشایخ در این جلسه با اشاره به شعار سال اظهار داشت: منظور از شعار سال در واقع سیاست‌گذاری است و مختص به همان سال نیست بلکه در سال‌های بعد نیز باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن شعار سال نیاز به گفتمان‌سازی داریم، ادامه داد: اگر تولید ما دانش‌بنیان شود کم‌هزینه است و محصول بیشتری دارد و بنابراین باید باور داشته باشیم که می‌توانیم این موضوع را محقق کنیم.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر با تأکید بر اینکه تشویق و تبلیغ زبانی و علمی برای تحقق شعار سال مهم است، گفت: فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را باید ترویج دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به در پیش بودن اعیاد سعید قربان و غدیر و ضرورت برگزاری ویژه برنامه‌های این اعیاد در نوشهر، تصریح کرد: هدف معرفت افزایی مردم نسبت به شخصیت امام علی (ع) است و بنابراین باید برای دهه ولایت نیز فضاسازی شهری و روستایی و حتی در ادارات انجام شود و در همه مساجد شهری و روستایی و حتی بازار جشن عید غدیر برگزار شود.

در ادامه فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی نوشهر نیز اظهار داشت: نقطه نظرات اعضای شورای فرهنگ عمومی جمع‌آوری شود و در جلسه بعدی بحث کارشناسانه آن انجام شود تا قابلیت اجرایی نیز داشته باشد.

رستم زرودی افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید خودشان شخصاً حضور داشته باشند و حضور نمایندگان آنها قابل قبول نیست و باید احترام این شورا حفظ شود.

وی با اشاره به شعار سال گفت: برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان نیاز به مراکز رشد داریم که این ظرفیت در نوشهر وجود دارد و باید طرح‌های خلاقانه گردشگری ارائه شود تا اگر سرمایه‌‌گذاری آمد و  قصد سرمایه‌گذاری داشت بتوانیم طرحی هم به او پیشنهاد کنیم.

فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی نوشهر بیان داشت: مطالعات بر روی طرح‌هایی که قابلیت اجرایی در نوشهر دارند انجام شود و البته طرح‌ها باید بومی‌سازی شوند تا بتوان آن را اجرایی کرد.

وی با تأکید بر نوین‌سازی صنعت کشاورزی عنوان داشت: بخش کجور تنها نقطه خرید تضمینی گندم در غرب مازندران است و مابقی مناطقی که قبلاً گندم‌کاری می‌شد از بین رفته است.

زرودی با اشاره به اینکه باید تولیدات کشاورزی نوین را در منطقه پیاده کنیم، گفت: ظرفیت‌های بالقوه برای ایجاد اشتغال در نوشهر داریم اما طرح‌های مطالعاتی نداریم که بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی ابراز داشت: ریشه اغلب بزهکاری‌ها، نبود اشتغال است و بنابراین باید در بحث ایجاد اشتغال نگاه تازه‌تری داشته باشیم و گام اساسی برداشته شود.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر هم با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی از شوراهای مؤثر است، اظهار داشت: مصوبات ما در این شورا در شهرستان اجرایی می شود.

بابک شمس ناتری بیان داشت: راهکارهای فرهنگی تحقق شعار سال باید ارائه شود و تنها به یک جلسه خلاصه نشود.

وی گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی، این موضوع را به صورت کارشناسانه در دستگاه های اداری خود مطرح کنند  و سپس در جلسه بعدی برای بحث و تبادل نظر ارائه نمایند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه دهه ولایت را در پیش رو داریم، تصریح کرد: عید سعید قربان تا غدیر را جدی بگیریم و آنچه در عرصه بین الملل می بینیم، هشدار می‌دهد تا در راستای آموزه‌های دینی خود بیش از پیش نقش میدانی داشته  باشیم و برنامه‌های این دهه نیز مردم محور باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر نیز با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت و امامت، افزود: همه مسئولان نسبت به ترویج فرهنگ غدیر تلاش کنند و اجرای برنامه‌های شاد و سخنران ملی در اجرای جشن غدیر مورد توجه باشد.

حجت الاسلام خطیبی تأکید کرد: شئونات اسلامی حتی در جشن‌های مذهبی نیز باید رعایت شود و این موضوع در دهه محرم نیز در طرح‌های دریا رعایت شود.

وی یادآور شد: جشن بزرگ غدیر همراه با ایستگاه صلواتی در نوشهر برگزار می‌شود.

در ادامه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهر هم با تأکید بر ترویج فرهنگ کار، اظهار داشت: برای تحقق این موضوع با توجه به حضوری شدن مدارس، می توان فرهنگسازی را از مدارس آغاز کرد

آدینه عمویی تصریح کرد: مراکز تولیدی‌ای داریم که نیاز به کارگر دارند اما کارگر پیدا نمی شود چون سطح تحصیلات افراد بالا رفته است و این سبب افزایش سطح توقعات آنها شده است و باید چاره‌ای در این باره اندیشیده شود.

وی تقویت بوم‌گردی در بخش کجور را در راستای تولید اشتغال بسیار مؤثر دانست و افزود:  این کار موجب امنیت روانی در بحث درآمد و اقتصاد پایدار خانوار می‌شود و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را رقم می‌زند.

در پایان این جلسه مسئول مرکز رشد و واحدهای فناور غرب مازندران – نوشهر ننیز با بیان اینکه بزرگ‌ترین و فعال ترین مرکز رشد غرب مازندران در نوشهر مستقر است، گفت: 16 واحد فناور و 4 هسته فناوری داریم و وظیفه ما کمک به ایده‌ها و حمایت‌ مادی و معنوی از آن است.

محمدی بیان داشت: در نمایشگاه معتبر در تهران شرکت کردیم و تنها مرکز رشدی بودیم که از شهرستان در آن شرکت کرد و بقیه از مراکز استانی بودند.

وی تصریح کرد: ساختمان جدید مرکز رشد نوشهر به ارزش 18 میلیارد تومان در اواخر تیر امسال با حضور مسئولان کشوری و استانی رسماً افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد اما شروع فعالیت و استقرار کارکنان آن طی روزهای آینده اجرایی خواهند شد.

مسئول مرکز رشد و واحدهای فناور غرب مازندران – نوشهر با بیان اینکه نخستین مرکز صنایع خلاق استانی را در نوشهر راه‌اندازی و فعال می‌کنیم، تأکید کرد: ادارات مربوطه در بحث صدور مجوزات شرکت‌های فناور کمک و تسهیل‌گری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی