English

۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ۱۴۰۱ به استان یزد ابلاغ شده است

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان اینکه اعتبارات دیگری نیز به صورت مجزا به استان ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر در سه بخش مجزا 3 درصد نفت و گاز، متوازن استانی و تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای سرجمع مبلغ 920 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی 1401 به استان ابلاغ شده است.

920 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی 1401 به استان یزد ابلاغ شده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، الگوی مدل توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال 1401 از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشریح شد.

در ابتدای این نشست مجید دهقانی‌زاده به تشریح دستور کارهای چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پرداخت و از اهمیت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از مدیران ارشد استانی خواست تا سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را مورد توجه و در دستور کار حوزه خود قرار دهند.

دهقانی‌زاده با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات در استان، گفت: بخشی از اعتبارات از محل منابع عمومی در قالب قانون بودجه 1401 از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ابلاغ شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان اینکه اعتبارات دیگری نیز به صورت مجزا به استان ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر در سه بخش مجزا 3 درصد نفت و گاز، متوازن استانی و تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای سرجمع مبلغ  920 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی 1401 به استان ابلاغ شده است.

دکتر دهقانی‌زاده با تاکید بر سوق دادن اعتبارات عمرانی به سمت کمک به تولید، بیان داشت: در راستای کمک به جهش تولید تا 20 درصد اعتبارات عمرانی را می‌توان به صورت کمک فنی و اعتباری پرداخت کرد.

در ادامه دکتر جعفر رحمانی به تشریح توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال 1401 پرداخت و گفت: امسال توزیع اعتبارات بر اساس تعیین وزن هر شهرستان بر مبنای معیارهای منتخب صورت گرفته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص نحوه توزیع 3 درصد نفت و گاز، گفت: از محل این اعتبار 75 درصد براساس جمعیت مشمول مناطق محروم و 25 درصد آن نیز براساس جمعیت غیرمشمول استان توزیع شده است.

دکتر رحمانی از الزامات اعتبارات تملک دارایی‌های استان سخن گفت و بیان داشت: از سرجمع 468  میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در حوزه‌های مختلف پژوهش، کمک‌های فنی و اعتباری، دانش‌بنیان، پروژه‌های سفر رییس جمهور، طرح هادی روستایی، یک درصد بسیج از تملک، 5 درصد نیروی انتظامی، ساختمان‌های اداری در سطح استان، پروژه‌های مستمر براساس دستورالعمل اجرایی بودجه و اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها توزیع شده است.

زهرا حسینی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست، پیشنهاد توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان سال 1401 را تشریح کرد و گفت: 599 میلیارد تومان اعتبار مصوب هزینه‌ای 1401 استان بوده که در دو بخش حقوق و مزایا و سایر پرداخت‌های پرسنلی و غیر پرسنلی قابل ابلاغ است.

زهرا حسینی با اشاره به الزامات در اجرای بودجه هزینه‌ای سال 1401، گفت: هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاه‌های اجرایی استان صرفا بر اساس مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و اخذ تاییدیه از سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون است.

وی در پایان موارد اعمال شده در پیش‌بینی بودجه هزینه‌ای سال 1401 را برای اعضای حاضر در نشست ارایه کرد و بیان داشت: با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر افزایش ده درصدی حقوق کارکنان دولت، پس ازاعمال این افزایش مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد نباید از 56 میلیون ریال کمتر شود و باید مابه التفاوت آن به عنوان تفاوت تطبیق در احکام درج شود.

ارایه پیشنهادهای کارگروههای ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از دیگر دستور کارهای این نشست بود که پس از بررسی و ارایه نقطه نظرات اعضاء تصویب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه