English

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب:

نشست خبری مدیر عامل آبفا استان ایلام با اصحاب رسانه برگزار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: استان ایلام رتبه اول خشکسالی در کشور را به خود اختصاص داده که مبین وضعیت نامناسب منابع آبی استان بوده و می طلبد مردم فهیم استان در مصرف آب صرفه جویی کنند چراکه به دنبال قطع آب و قوه قهریه نیستیم ولی اگر مجبور شویم نسبت به جیره بندی آب اقدام خواهیم نمود.

نشست خبری مدیر عامل آبفا استان ایلام با اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، پرویز ناصری در جلسه خبری به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب(۱-۷ تیر) ضمن قدردانی از تعامل خوب اصحاب رسانه و نقدهای سازنده آنها در راستای پیشبرد اهداف شرکت گفت: در حالیکه جهان به سمت استفاده از منابع آبی پایدار و آبهای سطحی پیش می رود در ایران ۵۳ درصد و در استان 27 درصد منابع تامین آبی بصورت سطحی است و باقی آن از منابع زیرزمینی استحصال می شود که به همین علت به شدت سفره های زیرزمینی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان خوب نیست، افزود: به دلیل افزایش دمای هوا و مصرف بی رویه آب و تشدید پدیده خشکسالی، دبی استحصالی منابع تامین آب مانند چاه ها، ‌چشمه ها و سد ایلام بشدت کاهش یافته است.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به آبرسانی به روستاها و مناطق محروم از محل اعتبارات محرومیت زدایی در دولت سیزدهم تصریح کرد: با عنایات مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت به مناطق محروم، بسیاری از روستاهای استان آبرسانی و اقدامات موثر زیادی اجراء شد لیکن از سال گذشته با تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی در قالب طرح قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای 18 مجتمع در قالب 128روستا پروژه آبرسانی در دست اجراست .

ناصری در خصوص ارایه خدمات به جامعه روستایی استان گفت: جامعه روستایی استان 3 برابر و جامعه شهری 2 برابر استانداردهای موجود آب مصرف می کنند که در کنار الگوی اشتباه مصرف آب شرب در راستای آبیاری خانه باغ ها، شستشوی خیابان ها و کوچه ها، تامین آب دام و طیور توسط دامداران و هزینه بالای تولید آب در ایلام به عنوان گرانترین آب در کشور، ارایه خدمات به شهروندان را با مشکلات جدی مواجه نموده هرچند که تمام تلاش مجموعه همکاران کاهش دغدغه شهروندان در دسترسی به آب سالم و بهداشتی است .

وی تصریح کرد: 77 روستای استان در شهرستان چوار و هلیلان با مشکل آب مواجه هستند که برای رفع این مشکل در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرای پروژه های خوبی در این مناطق هستیم بطوری که تا پایان امسال مشکل آب روستاهای شهرستان هلیلان کاملا مرتفع خواهد شد.

مدیر آبفا استان اظهار داشت: وظیفه ما تامین آب شرب است ولی در کنار آن، آب دام روستاها را نیز تامین می کنیم.  

ناصری در ادامه سخنانش با اشاره به وجود انشعابات غیرمجاز در استان و شبکه فرسوده توزیع آب در بافت سنتی شهر ایلام، گفت: دغدغه ها و چالش های شرکت آب و فاضلاب ایلام با توجه به کاهش سفره های زیرزمینی، هدررفت آب از طریق انشعابات غیرمجاز و شبکه های فرسوده، تاسیسات مستهلک و کمبود تجهیزات همچنین محدودیت ردیف های اعتباری در بخشهای آب و فاضلاب است اما علیرغم همه این کاستی ها تمامی کارکنان شرکت شبانه روز تلاش می کنند تا خدمات مناسبی به مردم عزیز استان ارائه دهند و بر وظیفه سقایی خود همچنان استوار بمانند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: به دنبال قطع آب و قوه قهریه نیستیم ولی اگر مجبور شویم نسبت به جیره بندی آب اقدام خواهیم نمود.

ناصری با تاکید بر اعمال جرایم قانونی برای مشترکین بد مصرف و پرمصرف، تصریح کرد: اگر مردم فهیم استان 20درصد صرفه جویی نمایند یقینا تابستان امسال را بدون مشکل سپری خواهیم نمود.

وی با اشاره به افت فشار آب شبانه در مناطق مرتفع شهر ایلام گفت:  جهت ذخیره سازی آب از ساعت 12 نیمه شب تا 4 بامداد ممکن است برخی مناطق با افت فشار یا قطعی موقت آب همراه شوند.

وی کیفیت آب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان دانست و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان ناظر و کنترل کننده کیفیت آب به صورت روزانه این مهم را پایش می نماید و اطمینان می دهم که ایلام یکی از استان های سرآمد در بحث کیفیت آب است چراکه شاخص کلرسنجی با ضریب 95 درصد و شاخص میکروبی هم با ضریب 99 درصد بالاتر از استانداردهای کشوری است .

ناصری در پایان خاطرنشان ساخت : برای عبور از این شرایط سخت نیازمند همکاری و همدلی تمام هم استانی های عزیز هستیم و مطمئنا مجموعه آبفای استان هرچه تلاش کند تا همیاری و همکاری مردم نباشد ارایه خدمات مطلوب به هم استانی های گرامی امکان پذیر نخواهد بود.

در پایان این نشست خبرنگاران به طرح سوالات خود پرداختند و پاسخهای مناسب از سوی مدیرعامل و معاونان و مدیران ستادی ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی