English

مدیر عامل آبفا ایلام:

صرفه جویی، مهمترین روش مدیریت مصرف و گذر از تنش آبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: با توجه به خشکسالیهای پی در پی وکاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا، پدیده ریزگردها مصرف آب را بیش از اندازه نموده است.

صرفه جویی، مهمترین روش مدیریت مصرف و گذر از تنش آبی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، پرویز ناصری افزود: طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیادی جهت تامین آب هم استانی های عزیز صورت گرفته، چشمه های بسیاری بهسازی شده است، مخازن جدید زیادی ساخته و در دست احداث می باشد، شبکه های فرسوده بهسازی شده اند، خطوط انتقال جدید تعریف و اجرای گردیده، اما نکته غیرقابل انکار این است که منابع تامین آب، محدود هستند و می طلبد که همه، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

وی یادآور شد: رعایت اصول صرفه‌جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده است و با مشاهده وضعیت فعلی آب، کاهش بارندگیها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه ضروریست برای گذر از تنش آبی، صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه تمام کارهایمان قرار دهیم، تصریح کرد: حفاظت از آب بسیار ساده است  و می توانیم  اینکار را در خانه از خودمان شروع کنیم ، یک قدم کوچک میتواند صدها لیتر به ذخیره آب اضافه کند و با اقدام هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل و... مسائل را به گونه ای مدیریت نماییم تا امکان تامین آب برای همه هم استانی های عزیز فراهم شود.

ناصری با بیان اینکه شروع گرمای هوا باعث استفاده مردم از کولرهای آبی می شود، افزود: هر کولر آبی به‌طور متوسط ۴۰۰تا ۶۰۰لیتر آب در شبانه‌روز مصرف دارد که از مردم خواهشمندیم دور کولر آبی را در حالت کند قرار داده و اگر کولرها در معرض نور آفتاب قرار دارند ، آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب‌شان افزایش می‌یابد و این در حالی است که قرار گرفتن کولرها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن‌ها، ضمن افزایش کارایی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدررفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند. 

وی خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاههای اجرایی و ارگانهای دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و اظهار داشت: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام خاطرنشان ساخت:  چنانچه 15 درصد مصرف را کاهش دهیم می توانیم با همیاری یکدیگر مشکلات کم آبی و قطعی آب را با چالش کمتری پشت سر بگذاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی