English

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

برگزاری ۵۴۸ کارگاه آموزشی ازدواج در آذربایجان شرقی

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برگزاری ۵۴۸ کارگاه آموزشی ازدواج در این استان خبر داد و گفت: ۲۲۸۴۲ نفر در این کارگاه ها شرکت کرده‌اند.

برگزاری ۵۴۸  کارگاه آموزشی ازدواج در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حبیب ستوده نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته ازدواج اظهار داشت: امروز همه ما به اهمیت مسئله ازدواج و فرزندآوری آگاه هستیم و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، در اداره کل ورزش و جوانان به موضوعات مربوط به جمعیت، ازدواج و فرزندآوری که موضوعی چند بخشی است توجه ویژه ای داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ افزود: ۵۴۸ مورد کارگاه آموزشی با موضوع ازدواج برگزار شده است که ۲۲۸۴۲ نفر در این کارگاه ها شرکت کرده‌اند و در هفته ازدواج سال گذشته ۱۲۸۷ مورد برنامه مناسبتی به منظور گرامیداشت هفته ازدواج برگزار شد.

وی تصریح کرد:طی سال گذشته ۲۱ مجوز تاسیس مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده صادر شده است و ۴ مورد مجوز نیز در حال صدور است.

ستوده نژاد در تشریح اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج و تعالی خانواده گفت: تشکیل دبیرخانه تخصصی ازدواج بر اساس اسناد بالادستی و رصد آخرین وضعیت ازدواج جوانان استان، تربیت ۱۶۰ مدرس ازدواج و خانواده در سطح استان در خصوص آموزش های قبل از ازدواج، حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه ازدواج، ارائه خدمات تخفیف دار خدمات عقد و عروسی از طریق دبیرخانه ازدواج و سمن های فعال حوزه ازدواج، تهیه بسته های فرهنگی و دانستنی های قبل از ازدواج و پخش در بین جوانان، تولیدات رسانه ‌ای در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده از جمله فیلم کوتاه، موشن گرافی، اینفوگرافی و پادکست و انتشار آنها در رسانه های استانی و شهرستانی بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج و خانواده است.

وی در خصوص وجود سمن های حوزه جوانان گفت: بازوانی که در حوزه ورزش به عنوان هیات های ورزشی داریم، بازوان حوزه جوانان نیز سمن های جوانان هستند و تاکید کرده‌ام این سمن ها در تمام جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستانی و استانی سمن های جوانان نیز حضور داشته باشند و تاکید بیشتر من بحث فرهنگ سازی در حوزه جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: در جلسه اخیری که با سمن های جوانان در محل خانه جوانان برگزار شد، مصوب شد که در خصوص فرهنگ سازی در حوزه جوانان با همکاری سمن ها فعالیت های مؤثری داشته باشیم.

وی در خصوص اجباری شدن آموزش های پیش از ازدواج نیز گفت: پیشنهاد این موضوع در حضور نماینده بناب در مجلس به وزارت تقدیم شد و از طریق معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت پیگیری تصویب یک چنین قانونی از طریق مجلس هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرهنگسازی نیز اشاره کرد و گفت: سعی بر این داریم که از موضوع شرطی سازی مخاطبان گذر کرده و چه در حوزه ورزش و چه در حوزه امور جوانان نسبت به فرهنگسازی توجه بیشتری داشته باشیم چرا که سرمنشا همه کارها با فرهنگ صحیح و شیوه صحیح، عملیاتی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه