English

رییس کل دادگستری استان ایلام:

قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است

رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: دستگاه قضا امروز در کنار حل‌وفصل دعاوی به پیشگیری از جرم نیز می‌پردازد.

قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، عمران علی‌‌‌محمدی پیش از ظهر امروز در نشستی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی، قوه قضاییه موظف است پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت باشد و در این راستا در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۹ هزار و ۳۵۹ پرونده قضایی در دادگاه‌های کیفری ۱، دادگاه کیفری ۲، دادگاه تجدید نظر و... رسیدگی کرده است.

وی با بیان اینکه برونزایی یکی از مسائل مهم قوه قضائیه است، افزود: دستگاه قضایی امروزه از رسیدگی به جرایم، تعقیب و صدور حکم گذشته و به پیشگیری از جرم نیز در کنار حل و فصل دعاوی پرداخته است.

علی محمدی با اشاره به اینکه در برون‌زایی به دنبال از بین بردن جرم هستیم، تصریح کرد: در زندان‌ها علاوه بر به کارگیری روانشناسان و مددکاران اجتماعی برای آماده سازی ورود مجرمین به جامعه و عدم خطر آفرینی آنان در اجتماع، اقداماتی در خصوص حمایت از خانواده‌های محکومین و مجرمین صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: یکی از اقدامات قوه قضائیه تشکیل شورای رهنمون قضایی در استان به منظور کاهش اطاله دادرسی و حل و فصل پرونده‌های قضایی کثیرالشاکی و پیچیده است.

رئیس دادگستری استان در پایان گفت: از دیگر اقدامات قوه قضائیه می‌توان به شفاف سازی در نحوه رسیدگی به جرایم، افزایش ارتباط قوه قضائیه با مردم، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها و... اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه