English

سعید محمد:

ظرفیت منطقه آزاد قشم در کمک به رفع مشکلات مردم هرمز به کار گرفته می‌شود

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ضمن بررسی وضعیت اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود بر لزوم استفاده از توان سازمان منطقه آزاد قشم در رفع مشکلات مردم جزیره هرمز تاکید کرد.

ظرفیت منطقه آزاد قشم در کمک به رفع مشکلات مردم هرمز به کار گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور به همراه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از جزیره هرمز بازدید کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور به همراه افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در جمع نمایندگان مردمی هرمز، ضمن بررسی وضعیت اشتغال جوانان و پتانسیل های موجود این جزیره بر لزوم استفاده از توان منطقه آزاد قشم در رفع مشکلات این جزیره تأکید کرد.
وی همچنین خواستار احصا ظرفیت های کسب و کار در این جزیره شد و بیان داشت: راه اندازی کسب و کارها در حوزه شیلات می تواند ضمن حفظ فرهنگ بومی این منطقه، برای جوانان اشتغال به همراه داشته باشد و با تأمین منابع پروتئینی به امنیت غذایی کشور کمک کند.
وی بر برآورد و امکان سنجی راهکارهایی برای راه اندازی مجدد معدن خاک سرخ با اولویت جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد و گفت: با تحقیق در زمینه نحوه فرآوری خاک سرخ هرمز به منظور تولید مواد اولیه صنایع مختلف، فضاهای کارآفرینی جدیدی در این جزیره ایجاد خواهد کرد و ضمن کمک به اقتصاد جامعه محلی، فرموده مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.
در این نشست، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین خواستار بررسی راهکارهایی برای کاهش آسیب های ناشی از حضور پرازدحام گردشگران در این جزیره شد.
در ادامه، سعید محمد و هیات همراه باهدف احصا مشکلات مردم این جزیره در حوزه های اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال و چاره اندیشی برای حل این موضوعات از بخش های مختلف شهری، گردشگری و خدماتی هرمز بازدید کردند.
گفتنی است جزیره هرمز با حدود ۷ هزار نفر جمعیت و ۴۲ کیلومترمربع وسعت، یکی از پتانسیل های ویژه برای جذب گردشگر در جنوب کشور محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه