English

حمزه عبدکوند:

شیوع اعتیاد در استان همدان پایین تر از میانگین کشوری است/ استان همدان رتبه ۷ مبارزه با مواد مخدر را داراست

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان همدان پایین تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: این نرخ در دنیا هفت درصد، در ایران ۵.۹ و در استان همدان ۲.۴ درصد است.

شیوع اعتیاد در استان همدان پایین تر از میانگین کشوری است/ استان همدان رتبه 7 مبارزه با مواد مخدر را داراست

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمزه عبدکوند  دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان  روز چهارشنبه در نشست خبری اقدامات و دستاوردهای ستاد مبارزه با موادمخدر استان همدان، با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان همدان پایین تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: این نرخ در دنیا هفت درصد، در ایران ۵.۹ و در استان همدان ۲.۴ درصد است که نشان دهنده همت و تلاش شبانه روزی و مبارزه همه جانبه مسئولان استان با هدایت و راهبردهای مدیریت ارشد استان است.

وی اظهار داشت: عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در پیشگیری و مقابله با شیوع اعتیاد قابل قبول و مورد تحسین مقامات و مردم است. 

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان در رتبه بندی کشوری(میزان مصرف موادمخدر) از بین ۳۱ استان جایگاه هفتم را دارد.

عبدکوند با اشاره به اینکه بیش از ۳۷۵ میلیون نفر از افراد جهان درگیر اعتیاد و موادمخدر هستند، افزود: خوشبختانه کشور ایران پرچم‌دار مقابله و مبارزه با موادمخدر است و بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و مجروح را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها بیکاری دلیل اصلی بروز اعتیاد نیست، گفت: آسیب‌هایی مانند اختلاف و عدم توانایی جذب نوجوانان و جوانان به خانواده از جمله دلایل اصلی گرایش افراد به سمت دوستان ناباب و مصرف موادمخدر شناخته می‌شود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه کشور ایران با رویکرد بشر دوستانه به دنبال آن است که مواد مخدر به سایر کشورها نیز وارد نشود، تصریح کرد: درصورت همکاری سایر کشورها، ایران عملکرد موفق تری در عرصه مبارزه با مواد مخدر خواهد داشت.

عبدکوند با بیان اینکه کمپین آموزشی اطلاع رسانی «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» همزمان با سراسر کشور در استان همدان نیز اجرایی شده است،  گفت: این کمپین در راستای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان و برخی از ادارات و مؤسسات مردم نهاد در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان همدان دارای ۱۵۵ کلینیک ترک اعتیاد، ۴۸ مرکز ترک‌ اعتیاد خصوصی(ماده ۱۵) و ۲ مرکز تبصره ۱۶ دولتی فعال است که سال گذشته در مجموع هزار و ۵۷۰ معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری و برای درمان تحویل این مراکز شده اند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه این استان یکی از مناطق عاری از کشت گیاهان مخدر است، گفت: طرح مقابله با کشت گیاهان مخدر ممنوعه در استان همدان اجرا شده و از طریفی با شناسایی نقاط آلوده به مواد مخدر، بیش از ۶ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال گذشته دراین استان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری مرکز ماده ۱۶ شهرستان نهاوند در سال گذشته، افزود: طرح تکمیل ظرفیت این مرکز با هدف ساماندهی و درمان و پذیرش معتادان در حال انجام است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از طریق برنامه شاد برای ۱۷ هزار دانش‌آموز خبر داد و گفت: طرح یاریگران زندگی در بیش از هزار و ۲۰۰ مدرسه، آموزشگاه و خانه‌های ورزش روستایی با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و هلال احمر استان در راستای آموزش همگانی و پیشگیری از اعتیاد اجرا شده است.

عبدکوند افزود: سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۳۹۲ نفر از معتادان بهبود یافته در استان همدان پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی