English

احمد هراتی:

کشت آفتابگردان زودرس در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رضوی

معاون اجرایی شرکت کشاورزی رضوی بیان کرد: بذر بکار رفته در این کشت از نوع هیبرید میان رس، سازگار با شرایط محیطی، انواع خاک و مناسب در جذب گرده‌افشان‌ها است.

کشت آفتابگردان زودرس در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد هراتی معاون اجرایی شرکت کشاورزی رضوی در خبری اعلام کرد: امسال حدود ۵۰ هکتار از اراضی واحد‌های زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی واقع در شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، انابد و نهبندان به کشت آفتابگردان‌های زودرس اختصاص یافته است.

هراتی در ادامه افزود: قابلیت کاشت، داشت و برداشت تمام مکانیزه، نیاز آبی کم و همچنین مزیت اقتصادی کشت این محصول، کاشت آن را منطقی کرده است و نیاز آبی این گیاه حدود ۴۵۰۰ مترمکعب در هکتار است و از این نظر جزء گیاهان با نیاز آبی کم به شمار می‌رود.

معاون اجرایی شرکت کشاورزی رضوی همچنین متذکر شد و گفت: کاشت آفتابگردان توسط دستگاه بذرکار پنوماتیک و برداشت آن به وسیله کمباین دارای تجهیزات مخصوص صورت می‌گیرد.

 وی تاکید کرد: بذر بکار رفته در این کشت از نوع هیبرید میان رس، سازگار با شرایط محیطی، انواع خاک و مناسب در جذب گرده‌افشان‌ها است، همچنین درصد روغن این رقم کمتر از ۳۵ درصد و پروتئین دانه آن نیز ۲۶ درصد است.

هراتی در ادامه اظهار کرد: شرکت کشاورزی برای نخستین بار از این رقم زودرس استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود برداشت این محصول زودتر از سایر رقم‌های آفتابگردان ، در نیمه دوم شهریور انجام شود.

 معاون اجرایی شرکت کشاورزی رضوی یادآور شد: بهره‌وری بهینه از منابع آبی موجود، افزایش راندمان آبیاری، کاهش رشد علف‌های هرز، حفظ رطوبت خاک، رشد بهتر گیاه و افزایش محصول، امکان استفاده از کود همراه با آب از جمله ویژگی‌های این روش به‌شمار می‌آید.

 هراتی در خاتمه این خبر با اشاره به گسترش فروش این محصول خاطرنشان کرد و افزود: با توجه به تقاضای بالا، این محصول توسط تجار منطقه خریداری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه