English

مسئولان برای رفاه بیشتر مردم تلاش کنند

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت گفت: مسئولان برای رفاه بیشتر مردم تلاش کنند.

مسئولان برای رفاه بیشتر مردم تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست شورای زکات استان قم با بیان این‌که خدا را شکر می‌کنیم که مسوولان نظام ما دلسوز هستند، افزود: در بحث زکات باید در دو بعد کار کرد که بعد اول این است کاری کنیم مردم امکانات و ثروتشان زیاد شود و متمکن شوند و بعد دوم این است که به پرداخت زکات تشویق شوند تا زکات پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: در صدر اسلام در نحوه مدیریت مسوولان حکومتی مشکلی نداشتیم، بلکه اگر اشکالی هم بود از جانب مردم بود و خداوند می‌فرماید ما وقتی به مردم امکانات دادیم، باید نماز را اقامه و زکات را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما مردم خوبی هستند، گفت: مردم ما حتی در سختی‌ها و مشکلات باز هم حامی نظام اسلامی هستند و این یک نوع امداد غیبی خداوند به این انقلاب و نظام است؛ بنابراین امداد غیبی خدا به این نظام فقط در ماجرای طبس نیست.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت همچنین در نشست ائمه جمعه استان قم با بیان این‌که مردم نقش زیادی در امر به معروف و نهی از منکر دارند، گفت: باید مردم نسبت به انجام معروف و ترک منکر در جامعه مطالبه‌گر باشند نه اینکه فقط مسوولان مطالبه گری کنند، زیرا اگر مطالبه از طرف مردم نباشد همان اتفاقی می‌افتد که در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) افتاد.

سعیدی با بیان این‌که نباید فضای ناامیدی بر امر به معروف و نهی از منکر حاکم شود، افزود: وظیفه ما ایستادگی و مقاومت است و اگر کسی به قوانین حکومتی عمل نکرد حکومت با او برخورد می‌کند.

وی گفت: باید کار فرهنگی انجام شود و نقش موثر خانواده‌ها و مردم در امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کنیم، زیرا ما نمونه‌های زیادی داریم که وقتی مردم وسط می‌آیند مسوولان هم می‌آیند و تشویق و دلگرم به حمایت مردم می‌شوند.

وی با بیان این‌که در برخورد با منکرات دو نظر وجود دارد، ادامه داد: یک نظر این است که باید به‌صورت جامع برخورد شود، ولی نظر دیگر این است که باید در برخورد با منکرات اولویت‌بندی شود؛ بنابراین بهتر این است که مسوولان منکرات را اولویت‌بندی کنند و در گام اول جلوی مظاهر فساد گرفته شود.

در این دیدار ائمه جمعه استان قم نیز به بیان مشکلات قضایی در مناطق خودشان پرداختند و رییس کل دادگستری استان و دادستان قم نیز توضیحاتی را پیرامون جرم انگاری برخی مفاسد و نحوه برخورد با مفسدین بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه