English

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد:

مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در ۱۷۰۰هکتار شالیزار بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل سطح مبارزه بیولوژیک در نسل دوم آفت ساقه خوار برنج در شالیزارهای این شهرستان را یک هزار و 700 هکتار اعلام کرد.

مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در 1700هکتار شالیزار بابل

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن علی گل زاده اظهار داشت: با بررسی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی شهرستان بابل در قالب شبکه مراقبت از وضعیت بیولوژی آفت ساقه خوار برنج، زمان مبارزه بیولوژیک نسل دوم کرم ساقه خوار برنج این شهرستان از 28 خرداد به مدت 10 روز تعیین شد.

وی ادامه داد: سطح مبارزه بیولوژیک در نسل دوم آفت ساقه خوار برنج در شالیزارهای این شهرستان یک هزار و 700 هکتار اعلام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه با هماهنگی و نظارت کارشناسان اجرایی طرح و انسکتاریوم طرف قرارداد، اولین مبارزه بیولوژیک نسل دوم آفت ساقه خوار برنج با رهاسازی زنبور تریکوگراما در بخش لاله آباد این شهرستان آغاز شد، تصریح کرد: تاکنون توزیع تریکوکارت برای اجرای طرح بیولوژیک در یک هزار و 180 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان انجام شد.

وی عنوان داشت: کاهش مصرف سموم شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های تولید از مهمترین مزایای اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج است.

علی گل زاده بر نظارت و پیگیری مستقیم مسوولین مراکز بر مراحل اجرایی مبارزه بیولوژیک، برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری واحدهای اجرایی برای اجرای مطلوب و اثربخشی مبارزه بیولوژیک، برگزاری کلاس های آموزشی و مستندسازی اجرای طرح تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه