English

مدیر جهاد کشاوزی نکا خبر داد:

مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در ۷۰ هکتار شالیزار نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا از مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در 70 هکتار شالیزار این شهرستان خبر داد.

مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در 70 هکتار شالیزار نکا

 به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید شبر موسوی با اشاره به آغاز مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در اراضی شالیزاری شهرستان نکا، اظهار داشت: برای حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم، مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج با رهاسازی زنبور تریکوگراما در 70 هکتار شالیزار روستای کلت این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: کرم ساقه خوار برنج مهم ترین آفت برنج است که در فصل زمستان به صورت «لارو» در علف های هرز خشک حاشیه مزارع مخفی است و در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت به شفیره تبدیل می شود و پس از چند روز از شفیره ها پروانه خارج شده و با تخم گذاری روی شالی در خزانه و یا بوته های نشا شده در زمین اصلی، سبب آلودگی و منجر به خسارت هایی در مزارع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید محصول سالم، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های تولید از مهمترین مزایای اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج است.

وی با بیان اینکه شهرستان نکا دارای 7 هزار و 500 هکتار اراضی شالیزاری است، بیان داشت: کشت برنج به روش سنتی در 3 هزار و 660 هکتار و مکانیزه در 3 هزار و 840 هکتار از شالیزارهای این شهرستان انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه