English

شهره شاهرودی:

بهزیستی خراسان رضوی رکورددار واگذاری فرزند در کشور

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: دستگاه قضایی به عنوان متولی امور حسبی و صغار و بهزیستی به عنوان مجری فرزندخواندگی، در جهت رعایت مصالح اطفال و گزینش بهترین خانواده برای فرزندان، تمام تلاش خود را دارند.

بهزیستی خراسان رضوی رکورددار واگذاری فرزند در کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: بهزیستی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ و سه ماه اول امسال با واگذاری ۵۱۲ کودک، رکورد واگذاری فرزند در تاریخ این سازمان را شکست و بهزیستی خراسان رضوی، در سال گذشته ۴۰۷ فرزند را با رعایت کامل ضوابط و قوانین واگذار کرده است.

شاهرودی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای سال گذشته شیرخوارگاه علی اصغر ۹۸ فرزند داشت و در طول سال هم ۳۵۲ فرزند پذیرش کرد.بنابراین مجموع کودکان مقیم یا پذیرش شده در این مرکز ۴۵۰ فرزند بود که در پایان سال با واگذاری‌های انجام شده، تعداد کودکان این مرکز به ۴۳ مورد کاهش یافت.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: دستگاه قضایی به عنوان متولی امور حسبی و صغار و بهزیستی به عنوان مجری فرزندخواندگی، در جهت رعایت مصالح اطفال و گزینش بهترین خانواده برای فرزندان، تمام تلاش خود را دارند.

وی اظهار کرد: تسهیل در فرزندخواندگی توسط بهزیستی خراسان رضوی، بیشترین شیب آماری را در کشور داشته؛ در دو سال گذشته، به اندازه‌ی ۱۰ سال، فرزندخوانده به متقاضیان واگذار شده؛ این روند در سه ماه اول سال جاری نیز ادامه یافته و در این مدت ۱۰۵ کودک به متقاضیان واگذار شده است.

شاهرودی افزود: خانواده‌ زیستی، خانواده جایگزین و خانواده‌ امین‌موقت، سه گزینه‌ای هستند که در فرزندخواندگی یا تأمین آتیه‌ وی مد نظر بهزیستی است، علاوه بر این، بهزیستی خراسان رضوی برای اولین بار در کشور، به پایش کودکان مقیم مراکز شبه خانواده پرداخت و واگذاری فرزندان این مراکز را به صورت امین موقت یا مهمان در دستور کار قرار داد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: با همکاری دستگاه قضایی استان و بخصوص دادسرای صغار ناحیه ۵ مشهد این مهم به انجام رسیده است و خوشبختانه همکاری بهزیستی و دستگاه قضایی، فرزندخواندگی و فرزندپذیری را تسریع و تسهیل کرده است.

شاهرودی متذکر شد: تعداد متقاضیان فرزندپذیری همچنان بالاست و به همین جهت، هر تعداد فرزند که به شیرخوارگاه وارد شود در مدت کوتاهی با طی فرایند قانونی، به متقاضی واجد شرایط واگذار می‌‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده‌های کودکان قابل واگذاری در شیرخوارگاه و مراکز شبه خانواده به صورت هفتگی در دستور کار بهزیستی قرار می‌گیرد و تمام تلاش‌مان این است که کودک با حداقل مدت اقامت در مراکز بهزیستی، به خانواده‌ زیستی یا خانواده‌ متقاضی واگذار شود خانواده‌  زیستی یا اقربا و نزدیکان طفل در اولویت واگذاری هستند و سایر گزینه‌ها پس از این انتخاب قرار می‌گیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فرزندخواندگی خارج از فرآیند ابراز کرد: متأسفانه هنوز هم تعدادی از خانواده‌ها بدون هماهنگی با بهزیستی یا دستگاه قضایی، فرزندانی از خانواده‌های دیگر را می‌پذیرند که مطمئنا این روند در آینده، مشکلاتی را برای کودکان فراهم می‌سازد.

شاهرودی در خاتمه یادآور شد: اگر قرار باشد هویت کودک، آینده‌ تحصیلی و تربیتی او و سرنوشت اجتماعی‌اش دچار خذلان شود فلسفه‌ انتخاب خانواده، زیر سؤال می‌رود و بهترین روش فرزندخواندگی، طی روال قانونی است چون همه شرایط و مصالح کودک به صورت کامل لحاظ می‌شود و بهترین شرایط خانواده برایش در نظر گرفته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه