English

شرایط ناسالم شاخص کیفیت هوای قم

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم از شرایط ناسالم شاخص کیفیت هوای قم خبر داد.

شرایط ناسالم شاخص کیفیت هوای قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محمدرضا بهشتی پور افزود: امروز نیز همچون روز گذشته با وزش باد، کانون‌های گرد و غبار داخلی در اطراف دریاچه نمک و دشت مسیله فعال شده و ریزگردها را به سمت شهر قم روانه کرده‌اند.

وی بر ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی و زیست محیطی در شرایط آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کرده و دیگر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بهشتی پور با اشاره به وضعیت هوای شهر قم در سالجاری، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز ۷ روز پاک، ۵۴ روز قابل قبول، ۱۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۲ روز ناسالم برای عموم و ۲ روز بسیار ناسالم بوده‌است.

وی در پایان با بیان اینکه خشکسالی های مستمر و بارش های حداقلی در سال گذشته و امسال، کانون‌های داخلی گرد و غبار در استان قم را به شدت فعال کرده‌است، تصریح کرد: تأمین حقابه‌های زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان، یک مسأله بسیار جدی است که در صورت کم توجهی آسیب‌های گسترده‌ای در مرکز کشور به دنبال دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه