English

رانندگی در روزهای داغ تابستانی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای طاقت فرسا در روزهای گرم تابستان، رعایت شرایط محیطی و اصول تغذیه ای مناسب جهت رانندگی مناسب و به دور از حادثه امری ضروری است.

رانندگی در روزهای داغ تابستانی

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بیان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای طاقت فرسا در روزهای گرم تابستان، رعایت شرایط محیطی و اصول تغذیه ای مناسب جهت رانندگی مناسب و به دور از حادثه امری ضروری است.

وی گفت: در این راستا لازم است که رانندگان در روزهای گرم روزانه حدود 3 لیتر آب، آبمیوه یا نوشیدنی بنوشند تا دچار سر درد، مشکلات قلبی، کلیوی و غیره نشوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین سیستم تهویه هوا خودرو نباید روی درجه خیلی سرد کار کند، بطور کلی، اختلاف دمای هوای داخلی و خارجی خودرو نباید بیش از 6 درجه سانتی گراد باشد.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: کودکان خردسال به هیچ وجه نباید در روزهای داغ تابستان در خودرویی که درهایش قفل و شیشه هایش بالاست، تنها بمانند. دمای درون خودرو می تواند در اثر تابش مستقیم نور خورشید در هر دقیقه یک درجه سانتیگراد افزایش یابد و در مدت زمانی کوتاه به بیش از 70 درجه برسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: پیشنهاد می شود که در این زمینه رانندگان از کفش راحت استفاده کنند، از خودرو خود غافل نشوند، شیلنگ ها، کمربندها، سیستم تهویه، باد چرخ ها و روغن آن را کنترل کنند، در صورت امکان از عینک آفتابی استاندارد استفاده کرده و هنگام رانندگی از آفتابگیرهای مناسب استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی