English

مجموعه فرهنگی ورزشی پردیسان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی پردیسان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مجموعه فرهنگی ورزشی پردیسان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدحسین علی‌اکبری با تشریح حوزه جغرافیایی منطقه ۸ و اقدامات انجام‌شده در این منطقه اظهار داشت: این منطقه شامل پردیسان با مساحت بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۷۸ هکتار و جمعیتی تقریبی در حدود ۲۰۰ هزار نفر در ضلع جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است.

به گفته مدیر منطقه هشت شهرداری قم، پردیسان ابتدا به‌صورت شهری جدید بود و بر اساس تصمیم مدیریت شهری در سال ۸۹ به محدوده شهری در قالب منطقه ۸ الحاق شد که مشتمل بر سه ناحیه است.

وی با بیان اینکه منطقه پردیسان یا منطقه هشت با توجه به اینکه ساختار طرح تفصیلی جدا داشته مجزاتر از دیگر مناطق است، ابراز کرد: تنها منطقه‌ای به شمار می‌رود که متصل به اقدامات و تعهدات راه و شهرسازی است.

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه در این منطقه، بوستان غدیر با مساحت ۱۳۰ هکتار و به‌صورت فرا منطقه‌ای وجود دارد، افزود: در این بوستان قسمت‌های مختلفی مانند شهربازی، پروژه مشارکتی کهکشان، مجموعه تفریحی ورزشی آب‌وتاب، کمپین‌های اقامتی و دیگر ظرفیت‌های خدمات وجود دارد که پروژه‌ها فاز به فاز با نظارت شهرداری در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری، تکمیل برخی از پروژه‌های منطقه به معاونت عمرانی استانداری ابلاغ شد که یکی از پروژه‌ها شامل کانال حوزوی در راستای دفع آب‌های سطحی پیش‌بینی‌شده و راه و شهرسازی باید آن را به انجام برساند.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: چند پروژه نیمه‌کاره نیز به عهده راه و شهرسازی در دست اقدام است که از آن جمله بلوار امام صادق(ع) حدفاصل میدان آیت‌الله بهجت(ره) و شهدای فردو بوده که تعطیل‌شده بود و پیگیری لازم برای ادامه این پروژه در حال انجام است.

وی آخرین وضعیت مجموعه فرهنگی ورزشی منطقه هشت را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: این مجموعه به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع بوده که کارهای عمرانی آن سال قبل انجام‌شده و در حال تکمیل تأسیسات و نازک‌کاری قرار داشته که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

علی‌اکبری در مورد سرانه فضای سبز پردیسان عنوان کرد: این منطقه تنها منطقه‌ای بوده که از میانگین نسبی فضای سبز در مدیریت شهری بالاتر است و فضای سبز آن با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ۳۳۸ هکتار بوده که از این میزان ۱۳۰ هکتار متعلق به بوستان غدیر است.

وی با بیان اینکه ۲۸ بوستان در پردیسان احداث‌شده و سرانه نفر هکتار نیز ۲۵.۶ درصد برای هر نفر است، اظهار داشت: این در حالی بوده که چنین سرانه‌ای در افق ۱۴۰۴ برای کل قم دیده‌شده است، ضمن اینکه ۴ هکتار فضای سبز امسال به دلیل احداث بوستان ترنج افزایش می‌یابد.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تصریح کرد: هرچند شهرداری متولی احداث فضای ورزشی نیست، اما در این زمینه پیگیری لازم شده و یک مجموعه نیمه‌کاره که چندین سال راکد بوده توسط معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری است و این مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرداری نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد که با این اقدام سرانه فضای سبز و ورزشی پردیسان در سال جاری افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه