English

علیرضا کاکاوند:

برای تامین آب شرب کرمانشاه، چاره ای جز وارد مدار کردن آب سد گاوشان نداریم

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه سایر منابع تامین آب شهر در معرض خشک شدن قرار دارد، نیازمند وارد مدار شدن آب سد گاوشان به طور کامل هستیم.

برای تامین آب شرب کرمانشاه، چاره ای جز وارد مدار کردن آب سد گاوشان نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دبی منابع آبی شهر کرمانشاه ۹۰۰ لیتر کاهش داشته است، ابراز داشت: با توجه به اینکه حتی آب چاه های کرمانشاه نیز با کاهش سه درصدی روبرو است، برای تامین آب مورد نیاز شهر کرمانشاه، چاره ای جز وارد مدار کردن آب سد گاوشان نداریم.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت نامناسب منابع آبی استان کرمانشاه ارایه داد و گفت: کرمانشاه سال گذشته بیشترین میزان کاهش بارندگی را به میزان ۱۷۰ میلی‌متر ، بین استان‌های کشور داشت و البته سال قبل از آن هم با افت بارش مواجه بودیم، اما امسال وضعیت بدتری داریم چون دوره‌های ترسالی گذشته را هم پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۰۰ لیتر در ثانیه آب از منابع تامین آب شهر کرمانشاه از دست رفته، تاکید کرد: از محل چاه‌های جدیدی که وارد مدار کردیم و چاه‌هایی که احیا شده نیز ۱۰۸۰ لیتر در ثانیه اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه سراب قنبر نیز به عنوان یکی از منابع تامین آب جنوب شهر کرمانشاه تقریبا خشک شده، افزود: دبی این سراب از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه هم اکنون به نزدیک یازده لیتر بر ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه با این شرایط آب سد گاوشان یکی از مهمترین منابع تامین آب شهر کرمانشاه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سایر منابع تامین آب شهر در معرض خشک شدن قرار دارد، نیازمند وارد مدار شدن آب سد گاوشان به طور کامل هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه