English

مریم قمی:

افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره بها غیرقانونی است

رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهرستان کرج از طراحی سامانه‌ای برای اتحادیه مشاورین املاک کرج طراحی شده که به زودی برای شهروندان قابل دسترس می‌شود و از طریق آن امکان انعکاس مشکلات و ثبت شکایات این حوزه فراهم می‌شود خبر داد.

افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره بها غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری موج البرز، مریم قمی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های صادره، سقف افزایش اجاره بها ی  امسال کرج  ۲۰ درصد اعلام شده و صاحب خانه‌ها حق افزایش بیش از میزان را ندارند.

وی ادامه داد: در صورتی که قراردادی بیش از این سقف تنظیم شود مستاجر این امکان را دارد که موضوع را با اتحادیه املاک در میان بگذارد و اگر مسئله حل نشد، پیگیری‌های بعدی از طریق تعزیرات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازار مسکن همچنان نوسان زیادی را تجربه می‌کند، گفت: معقول شدن اجاره بها هم به نفع مستاجر است و هم مشاوره املاک چون در این صورت تعداد معاملاتی که توسط این واحدها انجام می‌شود بیشتر شده و به تبع آن درآمد همکاران هم افزایش می یابد.

این مسئول اضافه کرد: با این اوصاف، افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره بها تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

قمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بسیاری از مالکان بر افزایش اجاره بهای بیشتر از ۲۰ درصد ابلاغ شده تاکید دارند، گفت: باید اهرمی برای مالکان نیز در نظر گرفته شود تا با این استدلال که ملک آنها است نتوانند هر چقدر که می‌خواهند اجاره را بالا ببرند.

 رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهرستان کرج گفت: بسیاری از مالکان با این جمله که اگر خانه را به مبلغی که  ما در نظر داریم اجاره ندهید، خودمان مستاجر پیدا می‌کنیم و قرارداد را تنظیم می کنیم، مشاورین املاک را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: هر چند برخی از همکاران ما هم از این آب گل آلود ماهی می‌گیرند و با هماهنگی با مالک خواهان افزایش بیش از سقف قانونی اجاره بها هستند تا بتوانند کمیسیون بیشتری بگیرند ولی این مساله قابل تعمیم به همه نیست و با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود.

این مسئول تاکید کرد: سامانه‌ای برای اتحادیه مشاورین املاک کرج طراحی شده که به زودی برای شهروندان قابل دسترس می‌شود و از طریق آن امکان انعکاس مشکلات و ثبت شکایات این حوزه فراهم می‌شود تا از این طریق مراجعه مردم به اتحادیه به حداقل برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه