English

محمد اهلی:

هزینه های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی در اردبیل کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: طی تفاهم با سازمان نظام مهندسی ساختمان، هزینه های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی کاهش می یابد.

هزینه های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی در اردبیل کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد اهلی ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال حمایت از تولید به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال هستیم که بدین منظور تفاهم نامه کاهش هزینه‌های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی با سازمان نظام مهندسی پیگیری و عملیاتی می شود.

وی افزود: محاسبه تعرفه نظام مهندسی بر اساس مساحت است که این نوع محاسبه باعث افزایش هزینه‌های ساخت و ساز واحدهای تولیدی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: بر اساس تعرفه های معمول، صدور مجوز نظارت و تایید نقشه های اجرایی ساخت و ساز واحدهای تولیدی از سوی سازمان نظام مهندسی که گاهاً برخی از این واحدهای تولیدی دارای متراژ بسیار بزرگی هستند، هزینه های هنگفتی را برای سرمایه گذاران به دنبال دارد.

اهلی می گوید: برای حل این مشکل، پیگیری ها برای تفاهم با سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز شده است که خوشبختانه با همکاری این سازمان و با مساعدت دستگاه های ذیربط، به زودی تفاهم نامه کاهش هزینه‌های مهندسی واحدهای تولیدی با سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم، هزینه های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی نسبت به متراژ آن از 10 تا 65 درصد تعرفه های معمول کاهش خواهد یافت تا شاهد ترغیب سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تولیدی در شهرک های صنعتی باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل در پایان اشاره ای هم به هزینه های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک های صنعتی کرد و گفت: هزینه های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک های صنعتی کاملا رایگان است که این موضوع زمینه ساز کاهش هزینه های ساخت و ساز واحدهای تولیدی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه