English

تدوین بسته تشویقی صنعتگران برای مناطق مختلف کشور

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد اولیه بسته تشویقی صنعتگران باتوجه به تفاوت در نوع سرمایه گذاری برای مناطق مختلف کشور، در دست تدوین است.

تدوین بسته تشویقی صنعتگران برای مناطق مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مهدی نیازی روز پنجشنبه در نشست با صنعتگران خوزستان در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز افزود: خط قرمز دولت این است که هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود بنابراین طبق دستور رییس جمهور، هیچ دستگاهی نباید مانع فعالیت واحدهای تولیدی شود.

وی با اشاره به اینکه چالش ها همیشه در بخش تولید وجود داشته است ادامه داد: در نشست امروز با صنعتگران استان احساس می شود مسوولان گذشته در گفتگو با صنعتگران کم گذاشته اند در حالیکه شنیدن و اطلاع دقیق از مشکلات، در حل آن ها بسیار اثرگذار است.

وی افزود: رییس سازمان صمت خوزستان باید بستر گفتگو با واحدهای تولیدی استان را فراهم کند و هر هفته کارگروه های حل مشکلات واحدهای صنعتی منطقه برگزار شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه اختیارات خوبی برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی به استان ها داده شده است اظهار داشت : انباشت مسائل و مشکلات گذشته باعث فشار مضاعف بر تولید کننده شده است.

نیازی با اشاره به ضرورت افزایش میزان سرمایه گذاری در خوزستان با توجه به ظرفیت و بسترهای موجود تصریح کرد: به همین دلیل برای هر شهرستان یک برنامه سرمایه گذاری در دست تدوین می باشد که این اقدام از سال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: بر این اساس، هر واحد تولیدی با توجه به نیاز و محیط منطقه ایجاد می شود همچنین برنامه های سرمایه گذاری تمام شهرستان های خوزستان برای چهار سال آینده در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه نسبت به سرمایه گذاری در حوزه برق بسیار ضعیف عمل شده است افزود: برای جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی در حال رایزنی هستیم و مقرر شده است مدیریت مصرف برق برای واحدهای تولیدی به استان واگذار شود.

نیازی با اشاره به بخشنامه جدید وزارت صمت برای واردات ماشین آلات واحدهای تولیدی نیز اظهار داشت: بر این اساس ابلاغ شده است که معادل واردات ماشین آلات برای خط تولید، به اعتبار مالی صنعتگر اضافه شود و ‌برابر آن تعرفه کمتری را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال دستورالعملی در بانک‌مرکزی ابلاغ شد که چنانچه واحد تولیدی دچار بدهی به بانک شد، آن واحد تملک نشود.

وی تاکید کرد: همه از مشکلات کشور آگاه هستید، رییس جمهور هم برای رفع دغدغه و مشکل مردم در میدان است و مشکل تولید کنندگان را برطرف خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه