English

شهردار قم:

وجود ظرفیت و توانمندی در شهرداری‌ها برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری اهمیت دارد

شهردار قم گفت: وجود ظرفیت و توانمندی در شهرداری‌ها برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری اهمیت دارد.

وجود ظرفیت و توانمندی در شهرداری‌ها برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اهمیت تحقق مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: بیش از ۱۳۰۰ شهرداری در کشور وجود داشته ولی به‌ندرت ظرفیت تحقق مدیریت یکپارچه شهری به علت‌های مختلف دارند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی شهرداری‌ها در مدیریت یکپارچه شهری مهم است، ادامه داد: در حال حاضر ساختار درستی در حوزه تعامل دولت و شهرداری‌ها وجود ندارد.

شهردار قم با انتقاد از برخی تصمیمات سلیقه‌ای در نظام مسائل مدیریت شهری در کشور تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها و ۹۴ درصد جمعیت استان در شهر قم ساکن هستند که این موضوع با توجه به پیچیدگی‌های شهری بر اهمیت اختیارات شهرداری‌ها می‌افزاید.

وی با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی توانمندی در بخش‌های مهم تصمیم سازی در شهرداری‌ها وجود دارد، عنوان کرد: ظرفیت وجود حدود نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که سابقه مدیریت شهری داشته فرصتی برای تصمیم‌گیری اساسی در حوزه مدیریت یکپارچه شهری است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت همراهی دولت و مجلس برای تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری بهره برد.

وی با اشاره به وجود ۳۷۲ وظیفه در شهرداری‌ها، یادآور شد: با این حجم بالای کارها متأسفانه همواره ضعف‌ها برجسته‌سازی شده و چالش‌هایی را به وجود می‌آورد که در بسیاری از موارد سبب نارضایتی خدمتگزاران به مردم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه