English

شهردار قم به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد پیام تسلیتی صادر کرد

شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.

شهردار قم به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد پیام تسلیتی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و یاد و نام شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را گرامی داشت.

پیام شهردار قم به این شرح است:

مردم، کلید واژه‌ای است که طاغوت و طاغوتیان همواره از آن وحشت داشتند و با انکار حق و نقش مردم و برتر دانستن خود سعی در حفظ و بقای حکومتی داشتند تا بی‌چون و چرا اسباب لذت و کامجویی‌هایشان را فراهم آورد.

در مقابل این تفکر طاغوتی، امام راحل با علم به نقش و حقوق مردم و ارتباط آن با آموزه‌های دین مبین اسلام که همه‌ی آن در مسیر کرامت انسانی است، عَلَم حق طلبی را برافراشت تا بنیان حکومتی مردمی و اسلامی را برای ملتی آزاده بنا کند.

بدون شک ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ نقطه عطف و زمان ظهور این تفکر و طنین فریاد آزادی‌خواهی ملت شریف ایران بود در لبیک به اندیشه عزتمندانه و هدف والای حضرت امام خمینی (قدس سره) و ورود به دورانی پرتلاطم و غرورآفرین است که مردم از آنچه حق آن‌هاست آگاهی یافتند و با شعار هیهات من الذله قدم در راه شکست دژخیم طاغوت پهلوی گذاشتند.

گرامیداشت یاد و خاطر بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالروز رحلت آن مرد بزرگ و یادآوری قیام خونین ۱۵ خرداد و نقش ماندگار مردم فهیم ، بصیر و ولایت مدار شهر مقدس قم، وظیفه‌ای است تا هر سال شکرگزار خداوند متعال بر نعمت این نظام مقدس باشیم و پاس بداریم دلاوری‌های مردان و زنانی که در برهه‌های تاریخ این نظام، پشتیبان و حامی آن بوده‌اند و باعث سرافرازی و پیروزی این ملت و حکومت شده‌اند.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه