English

ابراهیم نعیمی:

اتمام بازنگری آیین نامه مراکز مشاوره دانشگاه‌ها

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: معاونت دانشجویی قلب دانشگاه است زیرا در هر ساعت از شبانه روز باید در حال فعالیت در حوزه های مختلف بهداشت و درمان باشد.

اتمام بازنگری آیین نامه مراکز مشاوره دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم نعیمی مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خبری اعلام کرد: بازنگری آیین نامه مراکز مشاوره دانشگاه‌ها به تازگی تمام شده است و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به زودی آن را ابلاغ می کند.

نعیمی این سخنان را در کارگاه آموزشی سلامت، ایمنی و محیط زیست که با حضور کارشناسان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد و ادامه داد: بر همین اساس دانشگاهها نیز باید نگرش خود را در موضوع ابعاد مختلف سلامت تغییر دهند.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: معاونت دانشجویی قلب دانشگاه است زیرا در هر ساعت از شبانه روز باید در حال فعالیت در حوزه های مختلف بهداشت و درمان باشد و مداخله در بحران را بر عهده داشته باشد.

وی همچنین افزود: این نشست ها کمک می‌کند تا سیاست های اجرایی، حمایت و نظارتی در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و باید با هماهنگیهای لازم بین مراکز سلامت، مشاوره و درمان هم افزایی لازم ایجاد شود تا موضوع سلامت در همه ابعاد امکان ارتقا داشته باشد.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم متذکر شد: موضوع کارکردهای خانواده و آموزش و پرورش در پرورش فرزندان  کمرنگ شده است و در حال حاضر وقتی دانشجو وارد دانشگاه می‌شود رشد و توسعه لازم را فرا نگرفته و این وظیفه بر عهده نهاد دانشگاه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: آیین نامه مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرده است و در این تغییر، به جای درمان به حوزه پیشگیری توجه ویژه‌ای شده است و مهارتهایی که به دلایل مختلف قبل از دانشگاه آموزش داده نشده است با رویکرد جدید به دانشجویان آموزش داده می شود تا در مسیر آینده زندگی فرد نیز تاثیر مثبت خود را بر جای بگذارد.

نعیمی در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: دانشجویان مشکلی در فراگیری دانش ندارند ولی بین دانش فراگرفته و رفتار مبتنی بر دانش، خلاء قابل توجهی وجود دارد که باید برای آن راهکاری ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه