English

علیرضا کریم دادی:

بیش از ۱۲۳ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی خراسان رضوی هستند

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان خراسان رضوی بیان کرد: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سالانه بر اساس مصوبه هیات وزیران افزایش می‌یابد که امسال به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیش از ۱۲۳ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی خراسان رضوی هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا کریم دادی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: هم اکنون تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۴۸ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی خراسان رضوی هستند.

کریم دادی ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۲ هزار و ۲۷۸ نفر بازنشسته و ۲۱ هزار و ۱۷۰ نفر وظیفه بگیر هستند و همچنین از این تعداد، ۱۲۰ هزار و ۷۷۹ نفر  بازنشستگان و وظیفه بگیران مشهد هستند.

وی افزود: میانگین پرداختی حقوق تا پایان فروردین ماه امسال، مبلغ ۷۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۳۴ ریال بوده است و در سال ۱۴۰۰ تعداد هشت هزار و ۱۱۸ پرونده، احکام برقراری حقوق بازنشستگی و تعداد ۱۲۴ پرونده، احکام برقراری حقوق وظیفه صادر شده و  به ۷۷ هزار و ۲۲۸ نفر نیز وام پرداخت شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سالانه بر اساس مصوبه هیات وزیران افزایش می‌یابد که امسال به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: از مهمترین چالش‌های صندوق بازنشستگی در استان خراسان رضوی عدم ورود و تعداد کافیِ مشترکان شاغل به صندوق، افزایش روز افزون تعداد مشترکان حقوق بگیر و وابستگی شدید بودجه صندوق به دولت است.

کریم دادی خاطرنشان کرد: قوانین و مصوبات ابلاغی بدون در نظر گرفتن ماهیتِ نظامِ بیمه ای صندوق در طول چند دهه، عدمِ اجرایِ ماده ۸۵ قانون مدیریتِ خدمات کشوری در راستای بیمه درمانی بازنشستگان و موظفان صندوق، عدمِ وجودِ محور، شاخص و زیر شاخصهای مرتبط با مشترکان صندوق در فرآیندِ ارزیابی عملکردِ شاخص‌هایِ عمومیِ دستگاه های اجرایی از دیگر چالش‌های مهم صندوق بازنشستگی در استان به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه