English

مجید چگینی:

تمامی روستاها تا سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بهره‌مندی از نعمت گاز تا پایان سال آینده در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور استان اردبیل جزو نخستین استان‌های کشور خواهد بود.

تمامی روستاها تا سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مجید چگینی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه سفر به استان اردبیل گفت: بهره‌مندی از نعمت گاز تا پایان سال آینده در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور استان اردبیل جزو نخستین استان‌های کشور خواهد بود که به استان سبز نامگذاری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر گازرسانی به 60 روستا انجام یافته و مجوز گازرسانی به 60 روستا نیز صادر شده که امسال آغاز می‌شود که انتظار می‌رود تا نیمه نخست سال آینده شاهد بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای باشیم که تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده و امید می‌رود شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران می گوید: ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان بالاتر از میانگین کشور است و انتظار می‌رود گازرسانی به 120 روستا مجموع ضریب نفوذ گازرسانی در روستاها را به 99 درصد برساند و با تلاش‌های انجام یافته بتوانیم روستاهای سردسیر استان را از نعمت گاز بهره‌مند کنیم.

چگینی بیان کرد: اجرای خط جدید انتقال گاز به استان آغاز شده که با اجرای این عملیات خط لوله 42 اینچ گاز به گرمی و گلخانه‌های شمال استان انتقال می‌یابد که به همین منظور 73 کیلومتر مسیر گازرسانی در طول 18 ماه اجرایی می‌شود و درصدد هستیم با اقدامات به عمل آمده مشکلات واحدهای تولید محصولات گلخانه‌ای را از بابت تامین گاز برطرف کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: اجرای خط انتقال از زنجان و آذربایجان شرقی نیز بررسی می‌شود تا برای تامین خوراک پتروشیمی و نیز پروژه‌های مربوطه استفاده شود و بتوانیم طرح انتقال به استان اردبیل را انجام دهیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه