English

تخریب و آلودگی محیط زیست بازی با جان مردم است

رییس کل دادگستری گیلان گفت: با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم ایستادگی خواهم کرد.

تخریب و آلودگی محیط زیست بازی با جان مردم است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، رئیس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مدیران ارشد استانی از دو رودخانه گوهر رود و زرجوب بازدید کرده و در نشستی که در این خصوص در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده بود حضور یافت.
حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، با اشاره به اینکه بسیاری از نارسایی‌های جسمی و بیماری‌های گوارشی استان به دلیل آلودگی آب رودخانه‌های رشت است، گفت: در سال‌های گذشته اعتبارات زیادی در این خصوص به استان اختصاص داده شد که متاسفانه در محل‌های مناسب هزینه نشده و مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.
وی با انتقاد از ساخت و ساز‌های فراوانی که در بستر رودخانه‌های استان ایجاد شده افزود: مسوولان و مدیران استان باید هرچه زودتر نسبت به اختصاص محل سکونت مناسب برای این خانوار‌ها اقدام کرده و آنان را به محل مناسبی انتقال دهند.
رئیس شورای قضایی استان گفت: ۲ بیمارستان باید به عنوان الگو و پایلوت انتخاب شده تا با استفاده از اعتباراتی که دولت برای انجام این کار تخصیص داده است برای تکمیل تصفیه خانه‌ها و پالایش فاضلاب خود بهره گرفته و پس از آن سایر بیمارستان‌ها نیز بر اساس همین الگو اقدام کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم با اشاره به اینکه امروزه یکی از آسیب‌های نظام اجتماعی، آسیب‌های زیست محیطی و بهداشت عمومی است گفت: پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و بیمارستانی از دلایل آلودگی رودخانه‌های استان است.
احمد آقایی، فاضلاب‌ها و پساب‌ها را تهدیدی برای بهداشت محیط زیست و زیست بوم استان دانست و افزود: از منظر قانونی نیز آلوده کردن محیط زیست جرم انگاری شده و در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که محیط زیست و بهداشت عمومی را به مخاطره بیندازند ۱ سال حبس در نظر گرفته شده است.
وی در پایان به واحد‌ها و کارگاه‌های تولیدی توصیه کرد: هرچه سریع‌تر نسبت به تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند، زیرا در غیر این صورت برای ترک فعل براساس قانون، مجازات خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه