English

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش استان:

آشنایی با قوانین و اسناد بالادستی از ضروریات و بدیهیات کار مدیران است

گردهمایی مشترک شورای معاونان اداره کل، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان ایلام، با حضور علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام و مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی استان در محل باشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

آشنایی با قوانین و اسناد بالادستی از ضروریات و بدیهیات کار مدیران است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست ضمن خیرمقدم به تمامی مهمانان و مدعوین این گردهمایی، دهه‌ی کرامت را تبریک گفت و افزود: این گردهمایی  دو روزه برای تمامی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق برگزار می شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به اشاره به برگزاری این گردهمایی گفت: هم گرایی و هم اندیشی میان مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان و سایر مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی است.

وی بیان داشت: ما می بایست به سمتی حرکت کنیم که از ایستایی کامل و از یک بُعد بودن خارج شده و نشاط و انرژی لازم را در مجموعه داشته باشیم. تاکنون مجموعه‌های زیادی به ما کمک کرده‌اند اما  انتظار می رود که این روند با جهش همراه شود چراکه در قانون سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری و همراهی با آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به  ساحت‌های شش‌گانه‌ی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: باید این سوالات را از خودمان بپرسیم که چه میزان توانسته ایم دانش آموزان را به ساحت های سند تحول بنیادین برسانیم.

درویشی ادامه داد: اسناد بالادستی و قوانین و مقرراتی که در زمینه سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش وجود دارد ما موظف  به اجرای آنان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به موارد مختلفی از جمله عدالت آموزشی، نصیب برابر آموزشی، ساماندهی نیرو، سازماندهی امکانات و تجهیزات و فضاها اشاره کرد و گفت: در بحث عدالت آموزشی، دانش آموزان ما باید با مراجعه به مدرسه حداقل ها را دریافت کنند قطعاً دانش آموزی که در منطقه محروم ساکن است با دانش آموزی که در منطقه ای با شرایط و امکانات بهتر زندگی می کند نباید از محتوای آموزشی یکسانی برخوردار باشند و برحسب نیازهای آنان خدمات آموزشی ارائه گردد.

وی اضافه کرد، نباید از ترک تحصیل  دانش آموزان چشم‌پوشی کرد چراکه ترک تحصیل یک دانش آموز زنگ خطری برای ما است.

علی درویشی ضمن اشاره به مقام اول استان ایلام در بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروز گفت: قرارگاه جهاد تربیتی را در استان تشکیل داده ایم و این حق دانش آموز ما است که در یک فضای مناسب در مدارس و در فصل تابستان آموزش ببیند و ما نیز به دنبال این هستیم که از ظرفیت های مختلف بخش های درون سازمانی و برون سازمانی برای این منظور استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ضمن اشاره به آزاد سازی فضاهای آموزشی برای استفاده دانش آموزان و خانواده ها و همچنین پوشش یکسان و لباس فرم دانش آموزان گفت: لباس فرم دانش آموزان برای کاهش هزینه های خانواده آنان و متحدالشکل بودن دانش آموزان در مدارس بسیار ضروری و حائز اهمیت است چرا که در دو سال اخیر و در دوران کرونا عملاً لباس فرمی در مدارس ما وجود نداشته است. همچنین سرویس های ایاب و ذهاب یکی دیگر از موارد ضروری می باشد که باید در سال تحصیلی جدید به صورت جدی دنبال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان گفت: آشنایی با ضوابط اجرایی سند تحول بنیادین، قوانین بودجه و اسناد بالادستی از مهم ترین نکات و بدیهیات برای روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق است انتظار می رود که همه‌ی مدیران و روسا با آشنایی کامل با قوانین و مقررات از ایجاد مشکل در مجموعه‌ی تحت امر پیشگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه