English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

۱۰ هزار هکتار از باغ‌های استان اصفهان در گیر تنش آبی قرار دارد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های استان، امسال در معرض تنش آبی قرار دارد که رسیدگی به آنها برای جلوگیری از خشک شدن در اولویت اقدامات ما قرار گرفته است.

۱۰ هزار هکتار از باغ‌های استان اصفهان در گیر تنش آبی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا رییس‌زاده با بیان اینکه مساحت باغ‌های استان اصفهان ۸۵ هزار و ۴۰۰ هکتار است، افزود: سال قبل حدود ۴۰ هزار هکتار معادل نیمی از آنها با تنش آبی روبه‌رو بود اما این چالش امسال کاهش یافته است.

 وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ وضعیت خشکسالی تا حدی پیش رفت که برای نجات درختان، آبیاری سیار در چند نوبت انجام گرفت، اما امسال با توجه به برنامه‌ریزی برای تخصیص آب از رودخانه زاینده‌رود در نوبت‌های مختلف، خطر نابودی باغ‌ها کاهش یافت.

رییس‌زاده با اشاره به به تداوم خشکسالی در استان و بهار کم بارش سال جاری تصریح کرد: از همین رو توسعه باغ نخواهیم داشت اما حفظ باغ‌های موجود استان اهمیت بالایی دارد و بطور جدی این کار را دنبال خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: عملیات اصلاح باغ، بهبود کیفیت محصولات و اقداماتی که سبب افزایش بهره‌وری و تولید می‌شود از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه های پیش رو دنبال خواهیم کرد.

مقام مسئول تصریح کرد: از وسعت کل باغ های استان، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مربوط به گلخانه‌هاست و هفت هزار و ۸۰۰ هکتار نیز به مزارع کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۹۳۸ هزار تُن انواع محصولات باغی و گلخانه ای در استان برداشت شود.

 گفتنی است؛ استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که بدلیل کمبود منابع آبی، حدود ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه