English

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

سامانه سوت‌زنی به اصلاح فرآیندها در مدیریت شهری منجر می‌شود

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی به اصلاح فرآیندها منجر می‌‌شود، اظهار کرد: اگر شفافیت را به عنوان یک بستر حقوقی در نظر بگیریم، ابزارهایی مانند سامانه سوت‌زنی به کمک آن می‌آید تا شفاف‌سازی‌ها اتفاق بیفتد.

سامانه سوت‌زنی به اصلاح فرآیندها در مدیریت شهری منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا مصور درباره عملکرد سامانه سوت‌زنی از زمان راه‌اندازی تاکنون اظهار کرد: بر اساس طرح شفافیت که به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید، شهرداری اصفهان مکلف شد تا سامانه سوت‌زنی را راه‌اندازی کند.

وی افزود: سامانه سوت‌زنی به دنبال ایجاد ارتباط دو طرفه میان دستگاه‌ها، مسئولان و شهروندان است، در این صورت مردم می‌توانند اطلاعات خود از سوء جریان‌های اداری را به اطلاع مسئولان برسانند و از طریق آن پیگیر مسائل باشند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی به اصلاح فرآیندها منجر می‌‌شود، اظهار کرد: اگر شفافیت را به عنوان یک بستر حقوقی در نظر بگیریم، ابزارهایی مانند سامانه سوت‌زنی به کمک آن می‌آید تا شفاف‌سازی‌ها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح به دنبال این بودیم که علاوه بر ایجاد ارتباط با شهروندان، فرصتی ایجاد شود تا حریم خصوصی افراد نیز حفظ گردد، گفت:  نحوه فعالیت در این سامانه به منظور اطلاع‌رسانی از یک سوء جریان و تخلف است که نیاز به فرهنگ‌سازی بین شهروندان، مسئولان و مخاطبان سامانه دارد.

مصور بر لزوم حفظ حریم خصوصی شهروندان در طرح شفافیت تأکید کرد و افزود: در قانون شفافیت تعریف حریم خصوصی مورد توجه قرار گرفته است و باید متوجه این مسئولیت مهم باشیم.

وی با بیان اینکه سامانه شفافیت شهرداری اصفهان به شکل کاملاً شیشه‌ای فرآیندها و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد را به شهروندان عرضه خواهد کرد، تصریح کرد: این اتفاق شامل نقض حریم خصوصی شهروندان نخواهد بود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سامانه شفافیت معرفی برنامه‌های اجرایی شهرداری و امکان دسترسی به سامانه‌سوت‌زنی نیز وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات مطرح شده در کمیته ارتقای سلامت اداری این موارد آماده شده است.

وی افزود: مراحل تست و راه‌اندازی سامانه شفافیت گذرانده شده و اصلاحات جزئی داشته است، در حال حاضر شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان باید اطلاع‌رسانی عمومی در مورد این سامانه و مزایای آن برای شهروندان را مد نظر داشته باشند.

مصور به تفاوت سوت‌زنی و افشاگری اشاره کرد و گفت: سوت‌زنی یک اطلاع‌رسانی یک‌طرفه، محدود و معین به افرادی است که به این سامانه دسترسی دارند، برای مثال در سامانه سوت‌زنی شورای اسلامی شهر اطلاعات را از رئیس کمیسیون پایش دریافت می‌کند و مسائل مورد نیاز به شهردار اصفهان و مدیر حراست شهرداری و مدیر بازرسی ارجاع می‌دهد، افشاگری و مطالبه‌گری در فضای وسیع‌تر تفاوت دارد، اما اصلاح‌کننده است، این اقدام باعث می‌شود افراد مراقب اعمال و رفتار خود باشند و افراد متخلف نیز متوجه می‌شوند که اخبار بسیار سریع‌تر به گوش مسئولان می‌رسد و مورد بازخواست قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این وقتی اطلاعات از سوی شهروندان و مخاطبان روی کار آید، نقاط ضعف فرایندهای اجرایی به آسانی قابل شناسایی خواهد بود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب پیرامون این طرح گفت: معرفی این طرح به شهروندان نیازمند برنامه‌ای جامع و کامل است. این برنامه به همت همکاران ما در مدیریت شهری تدوین و اجرا خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه