English

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان:

سامانه سوت‌زنی، ‌راه ارتباطی مطمئن برای اطلاع از فسادهای اداری است

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان درباره سامانه سوت‌زنی گفت: هدف اصلی برای ایجاد این سامانه، فراهم نمودن یک‌راه ارتباطی امن و مطمئن برای اطلاع از سوءجریان‌ها و فسادهای اداری است.

سامانه سوت‌زنی، ‌راه ارتباطی مطمئن برای اطلاع از فسادهای اداری است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا مصور معتقد است: با اجرایی شدن طرح شفافیت و راه اندازی سامانه سوت زنی ، دیوار بی‌اعتمادی که بین بخشی از جامعه با شهرداری و مدیریت شهری ایجاد شده، نسبت به قبل کوتاه‌تر می‌شود و به دنبال آن، فرصت تخلف و سوءاستفاده نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه این سامانه به‌صورت ساده برای عموم شهروندان در دسترس است، گفت: شهروندان پس از مشاهده هر گونه تخلف‌، رانت‌ و سوءجریان‌ در بدنه شهرداری می‌توانند گزارش آن را به این سامانه ارسال کنند. این گزارش پس از دریافت، به نهادهای مربوطه در شهرداری منتقل می‌شود و شورای اسلامی شهر نیز بر صحت آن نظارت می‌کند.

مصور همچنین معتقد است که با اجرایی شدن این طرح، دیوار بی‌اعتمادی که بین بخشی از جامعه با شهرداری و مدیریت شهری وجود دارد، نسبت به قبل کوتاه‌تر می‌شود و علاوه بر این، با ایجاد امکان نظارت همگانی، فرصت تخلف و سوءاستفاده نیز از بین می‌رود.

سامانه سوت‌زنی بخشی از طرح شفافیت است

رئیس‌کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی‌شهر اصفهان افزود: سامانه سوت‌زنی تنها بخشی از طرح شفافیت است و در بخش دیگری از این طرح، به شهرداری اصفهان تکلیف شده است تا اطلاعات مربوط به شهرداری و مدیریت‌های خود را با شفافیت کامل در سامانه ثبت کند؛ بر اساس قانون به جز مواردی که در زمره اطلاعات محرمانه است و منع قانونی دارد، مدیریت شهری سایر موارد را به طور مرتب منتشر کرده و به روزرسانی‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برقراری کامل طرح شفافیت و اهمیت دادن به این بخش از  شاخصه‌های مهم حکمروایی‌ خوب است، تاکید کرد: برخی افراد ممکن است در بدنه شهرداری وارد فساد اداری و سوءجریان شوند. این افراد نباید احساس امنیتی نسبت به اعمال غیرمسئولانه و غیراخلاقی خود داشته باشند؛ این گروه از افراد باید بدانند که هر لحظه ممکن است شهروندان‌، ارباب رجوع و شهرداری اعمال غیراخلاقی آنها را پیگیری کنند و گزارش دهند.

مصور تاکید کرد: اجرای طرح شفافیت، درخواست شورای اسلامی شهر و مدیریت جدید شهری اصفهان است و پیش رفتن در این مسیر را به عنوان جریانی مثبت و سازنده، ادامه خواهند داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه