English

یوسف بیدخوری:

پیش ‌بینی احتمال تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: پیش ‌بینی می‌شود میزان تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی در تعطیلات دهه کرامات و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ۹۰ درصد و حتی بیشتر هم برسد.

پیش ‌بینی احتمال تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: این استان برای میزبانی از مسافران و زائران  دهه کرامت و تعطیلات پیش رو در واحدهای اقامتی رسمی و موقت ۲۳۵ هزار و ۸۷۸ نفر - شب ظرفیت دارد.

بیدخوری در ادامه این خبر اضافه کرد: از این میزان ظرفیت اقامتی، ۱۲۰ هزار نفر شب متعلق به واحدهای اقامتی دائمی و موقت دارای مجوز از این اداره کل مانند هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و مهمانپذیر است.

وی همچنین تصریح کرد: تا کنون بیش از۸۰ درصد واحدهای اقامتی رسمی رینگ اول حرم رضوی و بیش از۷۰ درصد سایر واحدها از سوی زائران رزرو شده است که نشان از استقبال مسافران برای سفر در این ایام به مشهد دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در ادامه سخنان خود متذکر شد: پیش ‌بینی می‌شود میزان تکمیل ظرفیت این واحدها در تعطیلات پیش رو به ۹۰ درصد و حتی بیشتر هم برسد.

بیدخوری تاکید کرد: علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی از واحدهای سرپوشیده شامل حسینیه‌ها، مهمانسراهای دولتی، ظرفیتهای اقامتی آستان قدس رضوی، مساجد و زائرسراهای ارزان قیمت زائر شهر رضوی  نیز بهره گرفته شده است.

وی افزود: خوشبختانه تنوع و تعدد واحدهای اقامتی در مشهد بسیار زیاد است و تمهیدات لازم با هدف تحقق سفر ارزان به این کلانشهر با ایجاد واحدهای اقامتی ارزان قیمت اندیشیده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی یادآور شد: در خصوص گزارش تخلفات و اعلام شکایات نیز، مسافران می توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند.

بیدخوری در خاتمه خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت بر روند اقامت مسافران در این ایام، تیم های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت گشتهای مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه