English

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری در مازندران

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که اقدام به کپی کارت شهروندان مازندرانی و برداشت از حسابشان می کردند، خبر داد.

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر اظهار داشت: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله "دستگاه اسکیمر" کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند مالباختگان چندی پیش از دوره گردهای شهرهای توریستی، اقدام به خرید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آن‌ها مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه، مجرمان سایبری دستگیر شدند.

سرهنگ خورشاد  با بیان اینکه متهمان ضمن اعتراف به جرم خود، تعداد 47 عدد کارت عابر بانک شهروندان را کپی و با آن ها لوازم خانگی خریداری کردند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب های بانکی مالباختگان را 6 میلیارد ریال برآورد کرده و در حال برسی می‌باشند.

وی از تحویل متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران در پایان خاطرنشان ساخت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه