English

صادرات قم در اردیبهشت‌ماه از ۳۱ میلیون دلار فراتر رفت

مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات قم در اردیبهشت‌ماه از ۳۱ میلیون دلار فراتر رفت.

صادرات قم در اردیبهشت‌ماه از ۳۱ میلیون دلار فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری موج قم، اسفندیار دریکوندی بیان‌کرد: این میزان صادرات در قالب ۶۸۳ مورد اظهارنامه و به وزن ۳۶ هزار و ۹۲۴ تُن به ثبت رسیده که در این شاخص‌ها نیز حجم صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال‌قبل به ترتیب با رشد ۸۷.۶ و ۱۵۱.۹ درصدی مواجه بوده‌ است.

وی افزود: واردات استان نیز در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در قالب ۳۰۱ مورد اظهارنامه، به وزن چهار هزار و ۶۵۶ تُن و ارزش ۲۶ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۲۵ دلار بوده‌است که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان تشکیل می‌دهد.

دریکوندی با بیان این که درآمد کل گمرکات استان نیز طی این مدت به ۴۰۷ هزار میلیون ریال رسیده‌است،‌ گفت: گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالا با گمرکات دیگر کشور نیز به خوبی فعال است و در همین رابطه تعداد ۳۰۵ مورد کالا به وزن هشت‌هزار و ۶۸۵ وارد گمرکات قم شده و همچنین ۱۸ مورد کالا به وزن ۲۶۲ تُن از آن خارج شده‌است.

وی با اشاره به فعالیت ‌گسترده گمرکات قم درزمینه مقابله با قاچاق نیز افزود: در همین رابطه ۵۰ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در گمرکات استان تشکیل شده‌است و روند رسیدگی به آن در مراجع قانونی ذی‌صلاح دنبال می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم گفت: فعالیت‌های تجاری استان قم طی سال‌های اخیر به ویژه پس از فروکش کردن شیوع کرونا به خوبی سرعت گرفته‌است و اکنون کالاهای تولید شده در این استان در بسیاری از بازارهای بین‌المللی در دسترس مشتریان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه