English

وزیر علوم در تبریز:

دیپلماسی علمی با کشور‌های همسایه افزایش یابد/ توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از برنامه های وزارت علوم است

وزیر علوم با تأکید بر اینکه باید دیپلماسی علمی ما با کشور‌های همسایه افزایش یابد گفت: حدود ۶۳۰ میلیون نفر در کشور‌های همسایه ما حضور دارند.

دیپلماسی علمی با کشور‌های همسایه افزایش یابد/ توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از برنامه های وزارت علوم است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدعلی زلفی گل در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این استان یک استان علمی است که پارک علم و فناوری دارد و استادان و دانشمندان بنامی در آن حضور دارند و این باعث شده است که نوع نگاه ما در آموزش عالی به تبریز متفاوت باشد.

وی ادامه داد: به لطف خدا امکان رشد علمی برای همه قشرها وجود دارد که نشانه عدالت آموزشی در کشور و حاصل نوع نگاه عدالت محور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت برنامه‌های متنوعی داریم که راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان نظام ایده‌ها و نیاز‌ها یکی از آن‌ها است و تمام نیاز‌های خصوصی و دولتی را در بر می‌گیرد و همه سازمان‌ها موظف هستند نیاز‌های تحقیقاتی خود را در این سامانه ثبت کنند تا در معرض دید استادان و دانشجویان قرار دهیم.

آقای زلفی گل با بیان اینکه سعی کردیم حلقه اتصال صنعت و دانشگاه به نحو خوبی اتفاق بیفتد اظهار کرد: در این زمینه حمایت‌های ویژه‌ای خواهیم داشت و کار‌های خوبی صورت گرفته و تمام انرژی خودمان را در این زمینه به کار می‌گیریم تا به امید خدا این ارتباط محقق شود.

وی ادامه داد: نیرو‌های انقلابی در دانشگاه‌ها حضور فعال دارند و تلاش می‌کنیم هر استانی هویت خود را با علم و فناوری نشان دهد تا جامعه ما مسیر پیشرفت خود را به جلو ببرد.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه باید دیپلماسی علمی ما با کشور‌های همسایه افزایش یابد افزود: حدود ۶۳۰ میلیون نفر در کشور‌های همسایه ما حضور دارند به همین علت باید ارتباط را با همسایگان قوی‌تر کنیم و اولویت نخست ما در تعامل با دنیا همسایگان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه