English

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

باید دخالت شرق استان در غرب مازندران کم شود / بهداشت و درمان غرب مازندران مستقل می شود

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای به دنبال استان شدن غرب مازندران هستند ولی من در مجلس دنبال افزایش شاخص‌های غرب استان در حوزه بهداشت، راه، آب، منابع طبیعی و امثالهم هستم و باید دخالت شرق استان در غرب مازندران کم شود.

باید دخالت شرق استان در غرب مازندران کم شود / بهداشت و درمان غرب مازندران مستقل می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی محسنی بندپی در نشست خبری با خبرنگاران حوزه انتخابیه خود با اشاره به اینکه شاید نفت یک فرصت برای کشور ما و بسیاری کشورهای دیگر بود، اظهار داشت: ولی ما نفت را سال‌ها خام فروختیم و توسعه کشور ما مستقیم با نفت مرتبط بود و همین سبب وابستگی درآمد ما به نفت شد و سایر فرصت‌های درآمدی مغفول مانده است.

وی ادامه داد: کشور ما یک درصد جمعیت دنیا و حدود 9 درصد ذخایر و منابع دنیا را دارد اما عدم مدیریت صحیح سبب شد تا توسعه لازم صورت نگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد، گفت: در بودجه سال 1401 دولت را موظف می‌کنیم که وابستگی به نفت نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در کشور سوئد 33 درصد درآمد آنها را دولت از مردم مالیات می‌گیرد و آنها به این موضوع افتخار می‌کنند چون مالیات‌ها در قالب خدمات مختلف اجتماعی، رفاهی، آموزشی و... به خود مردم بر می‌گردد.

محسنی بندپی تأکید کرد: باید به پدیده‌ها با دید علمی نگاه کنیم و تنها با دید علمی که می‌توانیم به توسعه و پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در سال نخست فعالیت هم به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از بیش از 90 درصد روستاهای حوزه انتخابیه در نوشهر، چالوس و کلاردشت بازدید کردم و اثرات مثبت آن برای مردم منطقه قابل لمس است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره حذف تدریجی ارز 4200 تومانی تصریح کرد: مجلس موضوع حذف یا نگهداری ارز 4200 را در اختیار دولت قرار داد به شرطی که قیمت کالاها به همان قیمت مصوب شهریور 1400 باقی بماند، بنابراین منتقد دولت در بحث ارز 4200 هستم.

وی به اعتبار 1200 میلیارد تومانی برای آزادراه تهران شمال اشاره کرد و افزود: این اعتبار هیچ نفعی برای مردم شمال ندارد در حالی که این اعتبار می‌توانست برای عمران و آبادانی روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه هزینه شود و نفع آن به مردم منطقه برسد.

محسنی بندپی با یادآوری این موضوع که در دو دهه آینده غرب استان مازندران با بزرگ‌ترین چالش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روبرو می‌شود و باید به فکر آن زمان باشیم و تدبیر کنیم، ابراز داشت: 1457 حکم تخریب قطعی در زمینه تغییر کاربری اراضی حوزه منابع طبیعی مازندران داریم که در سال 1400 و دو ماهه نخست امسال فقط 44 مورد آن اجرایی شد و بنابراین باید در بحث منابع طبیعی و محیط‌زیست تعامل دو طرفه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با استقلال غرب مازندران مشکلی حل نمی‌شود بلکه استان محروم دیگری به استان‌ها اضافه می‌شود، تصریح کرد: عده‌ای به دنبال استان شدن غرب مازندران هستند ولی من در مجلس دنبال افزایش شاخص‌های غرب استان در حوزه بهداشت و راه آب منابع طبیعی و امثالهم هستم و باید دخالت شرق استان در غرب مازندران کم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت گردشگری حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: در بحث گردشگری هیچ طرح و برنامه‌ای در کشور وجود ندارد و گردشگری بدون برنامه به حال خود رها شده است در حالی  که صنعت قالب منطقه ما گردشگری است اما هم‌زمان به دنبال سرمایه‌گذاران برای توسعه سایر بخش‌ها نیز هستیم.

وی با اذعان به اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای ما در مناطق شهری و روستایی اصلا خوب نیست، گفت: بر همین اساس بیشتر این ملاقات را با وزیر راه و معاونانش چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی در همین زمینه داشتم و پس از 14 ماه تلاش مجوز پیچ‌بُری در جاده‌های کجور را گرفتیم تا جلوی حوادث مرگبار جاده‌ای را که در سال‌های اخیر باعث اتفاقات تلخی شده است، گرفته شود.

محسنی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه نوشهر اظهار داشت: به دنبال استقلال بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دارویی در غرب مازندران هستیم و در این مدت پنج پزشک فوق تخصص برای حوزه انتخابیه جذب کردم و در آینده نزدیک نیز مرکز ناباروری غرب مازندران در نوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون البرز مرکزی پرداخت و افزود: در بحث البرز مرکزی ممنوعیت نداریم بلکه محدودیت داریم و بنابراین باید صنایع مرتبط با محیط‌زیست را وارد منطقه کنیم تا هم از نظر اشتغال پویایی ایجاد شود و هم سبب توسعه اقتصادی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به فعالیت معادن در مرزن‌آباد وزیر صنعت و معدن باید نسبت به آلودگی هوا و ریزگردهایی که حاصل فعالیت این معادن در مرزن‌آباد که به عنوان شهر اکسیژن شهرت دارد، پاسخگو باشد.

وی در پایان درباره سهم غرب مازندران از رویداد گردشگری 2022 ساری، گفت: قرار است مطالبه‌گری در این زمینه را از وزیر گردشگری داشته باشیم تا سهم غرب مازندران از این رویداد شفاف‌سازی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه