English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

لزوم تسریع در افزایش مراکز واکسیناسیون میناب/ راه‌اندازی سومین مرکز واکسیناسیون

سلحشور گفت: در حال حاضر سه مرکز واکسیناسیون در شهر میناب درحال فعالیت است و به دلیل استقبال شهروندان سومین مرکز واکسیناسیون در مسجد سیدالشهدا محله پشته شهوار راه اندازی شد.

لزوم تسریع در افزایش مراکز واکسیناسیون میناب/ راه‌اندازی سومین مرکز واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مدتی است که مردم شهر میناب از کم بودن مرکز واکسیناسیون و زمان‌بندی نامطلوب ساعت کاری این مراکز گلایه‌مند بودند.
در شهر میناب تنها دو مرکز واکسیناسیون هلال احمر و مسجد جامع مشغول به فعالیت بودند که شاهد ازدحام جمعیت باتوجه به کمبود مراکز واکسیناسیون در شهر میناب بودیم.

*افزایش مراکز واکسیناسیون

با توجه به سرعت‌گیری در روند واکسیناسیون در کشور نیاز است تعداد مراکز واکسیناسیون افزایش و فعالیت آنان به‌صورت شبانه روزی انجام شود.
برای بررسی بیشتر در خصوص اضافه شدن مراکز واکسیناسیون در میناب به سراغ فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رفتیم.

*اختیار با مدیر شبکه و مسئولان شهرستان

نوروزیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگارموج اظهارداشت: مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان و مسئولان شهرستانی این اختیار را دارند به هر تعدادی که فکر می‌کنند مراکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهند و مخالفتی در این خصوص وجود ندارد.
وی عنوان کرد: تنها باید از نظر اختصاص نیروی واکسیناتور به شبکه بهداشت و درمان کمک شود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: واکسن مورد نیاز به هر اندازه‌ای که نیاز باشد اختصاص داده خواهد شد.

*کمبود نیرو تنها دلیل

این‌طور که پیداست تنها مشکلی که وجود دارد کمبود نیروی انسانی در اضافه شدن تعداد مراکز واکسیناسیون است که اگر شبکه بهداشت و درمان میناب از مجموعه‌های جمعیت هلال احمر و بسیج درخواست کمک کند قابل حل خواهد بود.

*راه‌اندازی سومین مرکز واکسیناسیون

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ «مجید سلحشور» معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب رفتیم.
سلحشور با بیان اینکه درحال حاضر سه مرکز واکسیناسیون در شهر میناب درحال فعالیت هستند، گفت: به دلیل استقبال شهروندان سومین مرکز واکسیناسیون در مسجد سیدالشهدا محله پشته شهوار راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه در دو نوبت صبح و عصر واکسیناسیون در این مرکز انجام خواهد شد، افزود: کماکان در ۲۱ مرکز روستایی کار واکسیناسیون درحال انجام است.
معاون استاندار هرمزگان با اشاره به آمار واکسیناسیون در شهرستان میناب عنوان کرد: تا پایان روز هفتم مهرماه ۱۲۳ هزار نفر دوز اول و بیش از ۴۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

*تزریق واکسن در مدارس

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه واکسیناسیون دانش آموزان با حضور تیم‌های واکسیناتورها در مدارس انجام خواهد شد، افزود: تا یک ماه آینده که کلاس های دانشجویان قرار است به‌صورت حضوری برگزار شود، برنامه ریزی خواهیم کرد یک مرکز واکسیناسیون در دانشگاه یا خارج از دانشگاه راه اندازی کنیم.

*روند کاهشی بیماران کووید

فرماندار ویژه میناب گفت: اکنون ۳۰ بیمار با تشخیص کووید در بیمارستان میناب بستری هستند که سه نفر در آی‌.سی.یو کرونا بستری هستند و آمار نسبت به یک ماه و نیم گذشته روند کاهشی را شاهد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه