English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

متولدین هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل از امروز در کرمانشاه واکسن کرونا دریافت می کنند

شکیبا با اشاره به پایان مرحله اول واکسیناسیون در کرمانشاه در شب گذشته، گفت: مرحله دوم واکسیناسیون برای گروه‌های هدف از ساعت هشت صبح فردا (۷ اردیبهشت) در استان آغاز می‌شود.

متولدین هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل از امروز در کرمانشاه واکسن کرونا دریافت می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه با روسای مراکز بهداشت شهرستان‌های استان کرمانشاه که به صورت وبینار در معاونت بهداشتی برگزار شد، افزود: بعد از پایان مرحله اول واکسیناسیون که دیشب ساعت ۲۲ پایان یافت، فردا سه‌شنبه برای جمعیت بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص واکسن کرونا تزریق می‌شود.

شکیبا گفت: در مرحله اول واکسیناسیون که ویژه کادر بهداشت و درمان و جمعی از افراد در معرض خطر استان بود، ۱۹ هزار و ۲۱۶ دوز واکسن تزریق شد و برای اجرای این مرحله نیز حدود ۱۰هزار دوز واکسن وارد استان شده است. 

وی با تاکید بر اینکه واکسن تنها در بیمارستان تزریق می‌شود، در خصوص شرایط تزریق واکسن برای بیماران سرطانی و بیماران خاص با اشاره به اینکه تزریق واکسن فقط باید در بیمارستان ها انجام شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است تزریق واکسن عوارضی داشته باشد تا زمانی که دستورالعمل تزریق واکسن برای این گروه اعلام و ابلاغ نشده است هیچ گونه واکسنی تزریق نمی‌شود.

شکیبا مهلت تزریق این مرحله از واکسن را پنج روز اعلام کرد و افزود: برای همه کسانی که متولد هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل هستند و ۸۰ سال به بالا سن دارند در این پنج روز واکسن تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رابطه با شرایط و امکانات مورد نیاز برای تزریق این مرحله از واکسن و مراحل بعدی را تشریح کرد و افزود: همه شهرستان ها باید براساس موقعیت جغرافیایی مراکزی را برای تزریق واکسن تعیین کنند تا از تجمع جمعیت و معطل کردن مردم جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس پیشنهاد می‌شود در این مرحله کرمانشاه ۱۵ مرکز، اسلام آباد غرب و سنقر چهار مرکز، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، پاوه، کنگاور، هرسین، صحنه و جوانرود هر کدام سه مرکز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم هر کدام ۲ مرکز منتخب را برای تزریق واکسن در نظر بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی