English

عباس عبادی:

مشهد پیشگام در شیوه‌های نوین و به ‌روز حوزه پرستاری کشور

معاون وزارت بهداشت بیان کرد: اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک کمک ویژه‌ای در امر خدمت بهتر و موثرتر پرستاران کرده و نمونه موفق آن در بیمارستان ولایت مشهد دیده شد.

مشهد پیشگام در شیوه‌های نوین و به ‌روز حوزه پرستاری کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی عنوان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین و به ‌روز حوزه پرستاری بسیار مورد تاکید بوده و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام کشور است.

عبادی این سخنان را در هفتاد و نهمین اجلاس مدیران امور پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد و گفت: در زمینه بیماران روحی و روانی، مزمن، سرطانی و دیگر بیماران خاص ، نیازمند ایچاد هاسپیس‌ها هم هستیم که نخستین مرکز آن هفته گذشته در مشهد افتتاح شد.

معاون وزارت بهداشت تصریح کرد: اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک کمک ویژه‌ای در امر خدمت بهتر و موثرتر پرستاران کرده و نمونه موفق آن در بیمارستان ولایت مشهد دیده شد و در نظر است برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه پرستاری اجرا شود که هم‌اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های نخست آن هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: شعار و سرلوحه کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت، عدالت و تعالی است و معتقدیم که سلامت و امنیت از مطالبات به حق مردم و از مهمتریت وظایف دولت به شمار می‌رود.

معاون وزارت بهداشت تاکید کرد: برای دسترسی به عدالت، نیازمند بازنگری در اجرای مدل‌های بهداشت و درمان هستیم و مشکل دیگر در کاهش سن سالمندی است که هم اکنون بیش از ۸ میلیون سالمند داریم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد بیش از ۲ بیماری دارند و بیش از ۱۰ نوع دارو مصرف می‌کنند.

عبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از معاونان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نبود نیرو‌های تخصصی در حوزه پرستاری گلایه‌مند هستند و در دولت سیزدهم می‌خواهیم که با استفاده از ظرفیت پرستاران در حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی بهترین اثربخشی ممکن را شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه