English

خالی کردن حساب افراد با شگرد پیامک جعلی ثبت نام یارانه

رئیس پلیس فتای استان در خصوص ادامه برداشت های غیر مجاز با شگرد ارسال پیامک جعلی ثبت نام یارانه با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی هشدار داد.

خالی کردن حساب افراد با شگرد پیامک جعلی ثبت نام یارانه

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی گفت: کلاهبرداری با ارسال پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام یارانه معیشتی رو به افزایش است که مجرمان اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق موجودی حساب آنها را برداشت می کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوط به هدفمند سازی یارانه ها سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و این پیام ها از طریق سرشماره های ناشناس ارسال می شوند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ موالی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه جهت اعتراض یا ثبت نام یارانه معیشتی نیاز به واریز وجه نیست،، بنابراین صرفاً به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای استان قم خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه