English

محمد علی کیانی:

باید به لحاظ علمی و ارتباطی به سمت پرستاری پاسخگو برویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: باید در تربیت دانشجویان پرستاری به آنان هنر ارتباط با بیمار، وقت گذاری و پاسخگو بودن به بیمار و اخلاق حرفه ای را آموخت و اشکالی که در سیستم پرستاری ما وجود دارد موضوع تعداد نیرو و حجم زیاد کار است.

باید به لحاظ علمی و ارتباطی به سمت پرستاری پاسخگو برویم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: در خراسان رضوی ۳۴ شهید سلامت داشتیم که شهادت ۱۸ نفر از آنان اثبات شده و وضعیت سایر شهیدان سلامت در دست رسیدگی و بررسی است.

کیانی این سخنان را در هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور مسوولان ارشد حوزه پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد و گفت: موضوع پرستاری در زنجیره درمان مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اضافه کرد: آنچه بسیار ارزش دارد این است که در پروسه درمان و تشخیص، نقش پرستاری نقشی اثرگذار است و آنچه اهمیت دارد این است که نگاه علمی را در این زمینه قوی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزیابیهای میدانی انجام شده نشان داده که باید به سمت پرستاری پاسخگو برویم و پاسخگو بودن پرستاران بهتر شود و سمت و سوی پرستاری پاسخگو باید به این سمت باشد که هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ ارتباطی و شرایط، بیمار بتواند در زنجیره فرایندی که منجر به یک نتیجه مطلوب در امر درمان می شود اثرگذاری موثری داشته باشد.

کیانی متذکر شد: باید در تربیت دانشجویان پرستاری به آنان هنر ارتباط با بیمار، وقت گذاری و پاسخگو بودن به بیمار و اخلاق حرفه ای را آموخت و اشکالی که در سیستم پرستاری ما وجود دارد موضوع تعداد نیرو و حجم زیاد کار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: این امر سبب می‌شود پرستاران فرصت نکنند تا در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشند که در این راستا در بیمارستان ولایت سیستم الکترونیکی راه اندازی شده است تا فرصت و زمان بیشتری برای پرستاران ایجاد و عملکردشان بهتر شود.

وی اذعان کرد: در بُعد روانی کار پرستاری در نتیجه درمان بسیار موثر است و با توجه به این که بیمار پس از خدا امیدش به تیم درمان است از این رو ارتباط‌گیری مناسب با بیمار می‌تواند در بحث درمان بسیار اثرگذار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: یکی دیگر از اشکالات سیستم ما عدم پیگیری های پس از ترخیص بیمار است و انتظار می رود در این زمینه پرستاران عملکرد بهتری داشته باشند به خصوص برای بیماران دارای بیماری های مزمن، پیگیری های پس از ترخیص باید اجرا شود.

کیانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در حوزه اخلاق حرفه ای لازم است همانند بازآموزی که برای پزشکان در حال اجراست این بازآموزی برای پرستاران نیز اجرا شود تا پرستاری علمی ما هم به این سمت رود و تمامی موارد را پوشش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی