English

آیت الله سعیدی:

جنگ روانی دشمن برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه روحانیت همیشه پیشتاز میدان جهاد، ایثار، فداکاری، خدمت به مردم و شهادت در راه خدا بوده است، گفت: روحانیت در موارد گوناگون از قبیل سیل، زلزله، دفاع مقدس، دفاع از حرم و کرونا نشان دادند که همیشه در کنار مردم بوده اند و تخریب‌های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد.

جنگ روانی دشمن برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد
به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه ماه شوال با امام صادق علیه‌السلام ارتباط زیادی دارد، گفت: هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از جمله امام صادق علیه السلام است، ۲۵ شوال هم سالروز شهادت امام صادق علیه السلام است و همین روز سالروز حمله مأموران مزدور رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه است که مجلس عزای امام صادق علیه السلام را بر هم زدند و با شعار جاوید شاه به طلاب حوزه علمیه و امام صادق علیه السلام جسارت کردند.

وی گفت: در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند خداوند حرمی دارد و آن مکه است، رسول خدا(ص) حرمی دارد و آن مدینه است، امیرالمؤمنین(ع) حرمی دارد و آن کوفه است و قم هم کوفه کوچک است؛ برای بهشت هشت درب است که سه درب آن از قم باز می شود و بانویی از فرزندان من در آن شهر از دنیا می رود و به شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می شوند.

امام جمعه قم با اشاره به ویژگی ها و شاخص های مکتب امام صادق علیه السلام گفت: مکتب ایشان استمرار مکتب اسلام ناب محمدی و دوران ایشان یکی از دشوارترین دوره های تاریخ اسلام است، از یک سو شورش‌های پی در پی و از سوی دیگر رواج شبهات اعتقادی و فعالیت‌های گسترده ملحدان و اندیشه های متناقض فلسفی و کلامی و وجود جریان های فکری، سیاسی و اجتماعی خورشید نبوی را پشت ابرها نگه داشته بود و امام صادق علیه السلام ذخایر گران‌سنگ کلام و سیره نبوی را آشکار کردند و شاگردان مختصصی را تربیت و تحویل جامعه دادند.

وی افزود: دومین شاخصه مکتب امام صادق علیه السلام تبیین ابعاد حکومت دینی و ولایت فقیه در جایی که مردم به معصوم دسترسی ندراند بود و سومین ویژگی مکتب ایشان بسط معارف دینی در سراسر جهان همراه با نوآوری فقهی و حقوقی در دوران جمود فکری و بدعت بر اساس قیاسات و مکتب رأی و پاسخگویی به نیازهای زمان بود.

سعیدی ادامه داد: شاخصه چهارم مکتب امام صادق علیه السلام عقلانیت مقابل ظاهرنگری، اخلاق و عرفان برابر معنویت‌های کاذب و عدالت برابر جبرگرایی بود و پنجمین شاخصه مکتب ایشان احیای امر عاشورا و تشویق مردم به برگزاری مجالس عزای امام حسین علیه السلام بود.

وی در خطبه دوم با اشاره به دیدار رئیس و اعضای مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان فتح خرمشهر را نماد تغییر یک معادله تلخ به معادله شیرین و مایه فخر ملت ایران دانستند و تذکر مهم ایشان این بود که امروز هم در مسائل کشور نیاز به مجاهدت و اخلاص است و پیروزی در گرو همان عواملی است که پیروزی در خرمشهر را به دنبال داشت.

امام جمعه قم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تفکیک قوا و رعایت اقتضائات آن گفت: تذکر مقام معظم رهبری به دولت این بود که از نمایندگان در امور مربوط به شهر ها مشورت بگیرند و تذکرشان به نمایندگان این بود که در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند و هر کسی کار خودش را انجام دهد و در کار دیگری دخالت نداشته باشد.

وی با اشاره به فرو ریختن ساختمانی در آبادان و تأکید مقام معظم رهبری بر مجازات عبرت آموز مقصران این حادثه به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، گفت: در این حادثه عبرت هایی وجود داشت که از آن جمله می توان به لزوم اهتمام به رعایت نکات فنی و قوانین ایمنی نظام فنی مهندسی اشاره کرد و چنانچه افرادی بخواهند با نفوذ این مقررات را رعایت نکنند شرعا یک گناه بزرگ و ضمانت آور را مرتکب شده اند.

سعیدی با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم در هفته گذشته، گفت: روحانیت همیشه پیشتاز میدان جهاد، ایثار، فداکاری، خدمت به مردم و شهادت در راه خدا بوده و شرکت کنندگان در این کنگره با آرمان های شهدا، امام و روحانیت تجدید بیعت کردند.

وی افزود: روحانیت در موارد گوناگون از قبیل سیل، زلزله، دفاع مقدس، دفاع از حرم و کرونا نشان دادند که همیشه در کنار مردم بوده اند و تخریب‌های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه قم با اشاره به میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر در هفته پیش رو، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها هم عالمه است، هم مهاجر فی سبیل الله و هم مجاهد فی سبیل الله و امام صادق علیه السلام سال ها قبل از ولادتشان حضور ایشان در قم و شهادتشان در این شهر را بشارت داده بودند.

وی با بیان اینکه روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت فرصت خوبی برای جهاد تبیین، نشر معارف اهل بیت(ع) و تبیین رسالت دختران در عصر ما است، افزود: همانطور که حضرت معصومه سلام الله علیها با علم، هجرت و مجاهدت خود تمدن ساز شدند، دختران امروز هم می توانند ایشان را سرلوحه خود قرار دهند و با حفظ حجاب، عفاف و ارزش های دینی در مسیر تمدن سازی قدم بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه