English

جواد اعتضادی:

آغاز برداشت جو در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: امسال سطح زیرکشت مزارع جوی دیم تایباد به چهار هزار هکتار می‌رسد که ۳۰ درصد آن‌ها به دلیل بارش‌های نامناسب دچار خسارت شد.

آغاز برداشت جو در تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: به منظور افزایش بهره‌وری و تولید محصول بهترآغاز برداشت جو در تایباد در این شهرستان، افزون بر هزار و ۶۸۸ هکتار از مزارع این محصول به روش مکانیزه کشت شده است.

اعتضادی در ادامه اضافه کرد: برای برداشت محصول جو ، ۱۵ دستگاه کمباین از داخل و خارج منطقه تأمین، ضد عفونی و معاینه فنی شد و با توجه به اینکه کشت جو در این شهرستان ۲ منظوره است، بخشی از محصول برداشت شده برای مصرف دام شهرستان اختصاص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین متذکر شد: پیش‌بینی می شود امسال ۲۵ هزار تن جو در این شهرستان برداشت شود و سال گذشته به علت خشکسالی و عدم تولید این محصول، مزارع جو در این منطقه مورد استفاده چرای دام این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به خسارت ناشی از بارندگی‌های نامناسب در مزارع جوی دیم این شهرستان اظهار کرد: امسال سطح زیرکشت مزارع جوی دیم تایباد به چهار هزار هکتار می‌رسد که ۳۰ درصد آن‌ها به دلیل بارش‌های نامناسب دچار خسارت شد.

اعتضادی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری ۶ رقم جو متناسب با اقلیم آب و هوایی شهرستان تایباد کشت شد، شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار زمین کشاورزی بیش از هفت هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد و ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغولند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی