English

نعمت اله جوانمردی خبر داد:

کشف لاشه یک راس کل وحشی و سه قبضه اسلحه غیرمجاز در خلخال

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از کشف لاشه یک راس کل وحشی و سه قبضه اسلحه غیرمجاز از شکارچیان در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.

کشف لاشه یک راس کل وحشی و سه قبضه اسلحه غیرمجاز در خلخال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نعمت اله جوانمردی ، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: ماموران اجرایی پاسگاه محیط بانی برندق بر اساس اطلاعات واصله و پس از کسب مجوزهای لازم با بازرسی محل زندگی فرد متخلف، موفق شدند لاشه یک راس کل وحشی را کشف کنند.

وی ضمن اشاره به ماده 680 قانون مجازات اسلامی گفت: هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. پرونده فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان خلخال می گوید: همچنین در پی گزارشات واصله از طرف همیاران و دوستداران محیط زیست در خصوص وقوع شکار غیر مجاز پرندگان وحشی در زیستگاه های مناطق آزاد بخش شاهرود، محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال اقدام به جمع آوری اطلاعات و تحقیقات نامحسوس با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات نمودند و پس از کسب مجوزهای لازم طی دو ماموریت جداگانه با بازرسی محل زندگی متخلفان شکار واقع در روستاهای توابع بخش شاهرود، سه قبضه اسلحه شکاری قاچاق را کشف و توقیف کردند.

جوانمردی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری چهار قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شده است گفت: هر سه شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 88 هزار هکتار در سال 1389 طی مصوبه 322 شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است. این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه ‌های نادر گیاهی و جانوری از مهم ترین مناطق تحت مدیریت استان اردبیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه