English

نمایشگاه بزرگ دستاوردهای ۴۰سال نخست دانشگاه آزاد کشور بر پا می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نخستین جشنواره رسانه ای دانشگاه آزاد یزد از رسانه ها را خط مقدم فرهنگ سازی مطالبه گری و نقد منصفانه و مرکز ترویج امید و تضمین کننده دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: حمایت درست از رسانه ها ما را در تحقق تحول علوم انسانی موفق می نماید.

نمایشگاه بزرگ دستاوردهای 40سال نخست دانشگاه آزاد کشور بر پا می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  محمدرضا دهقان اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره  تولیدات رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تبریک هفته ارتباطات افزود: در عصر حاضر آنچه که موجب پویایی و اثر گذاری رسانه ها می شود شفافیت و صداقت است.

وی خاطر نشان کرد: رسانه ها با انتشار اخبار و اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد مسئولان می توانند اعتماد و امید مردم را به نظام افزایش دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از رسانه های به عنوان رکن اصلی حاکمیت نام برد و افزود: رسانه ها باید مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان برسانند و با نقد منصفانه موجب بهبود و توسعه جامعه شوند.

دکتر دهقانی اشکذری، لازمه موفقیت روابط عمومی ها را ارتباط مستمر با رسانه ها و حمایت از آنها دانست و تصریح کرد: رسانه ها مرکز ترویج امید و نشاط  جامعه و تضمین کننده دستاوردهای همه سازمان ها و کل نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید حمایت درست از آنها بشود.

وی تصریح کرد: امروز رسانه باید مطالبه گری عاملانه و محتواسازی را عهده دار باشند و اگر از رسانه ها حمایت درست بشود ما در تحقق تحول علوم انسانی موفق خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، یادآور شد: امروز رسانه ها باید مطالبه گری منصفانه و نقد عالمانه و گفتمان سازی نوین کشور را در جامعه فرهنگ سازی کنند.

اشتغال به تحصیل 16هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد

دکتر دهقانی اشکذری در بخش دیگری از سخنانش، چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سال 61 را را یادآور شد و گفت: تا کنون بیش از 16 هزار دانشجو در رشته های مختلف از جمله حوزه های مدیریتی، هنر، معماری، علوم انسانی، فنی مهندسی، پزشکی در بستر این دانشگاه تقدیم جامعه شده است و دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی، مردمی، غیر دولتی و غیر انتفاعی و کارآفرینی به شمار می رود.

اصول مهم دانشگاه آزاد اسلامی

وی گفت: ما پنج اصل در دانشگاه آزاد را دنبال می کنیم و اصل اول ما آموزش، تربیت و پرورش دانشجو با حضور اساتید و اصل دوم ما پژوهشی شدن و پژوهش محوری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق جهاد تبیین ادامه داد: توسعه دانشگاه فناورانه به عنوان اصل سوم دانشگاه آزاد و اصل چهارم به خاطر حد بالای فارغ التحصیلان، ایجاد اشتغال است و دانشگا ه باید به عنوان کارآفرین مطرح شود.

دکتر دهقانی اشکذری، اصل پنجم این دانشگاه را مأموریت گرایی و کارآفرینی با مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: اخلاق هم برای این دانشگاه مهم است.

برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 سال نخست دانشگاه آزاد اسلامی کشور در خرداد امسال برای اولین بار و به میزبانی تهران خبر داد و افزود: این نمایشگاه بزرگ حاصل ایده های خلاقانه ای با رویکرد حل مسائل نظام خواهد بود و از حرکت های هزار نقشی آزمایشگاه ها در هسته های پژوهشی، دانشگاهی و تیم های حرفه ای که افتخار کشورند حمایت می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ادامه داد: در این نمایشگاه برای اولین بار نزدیک  به هزار تیم متشکل از دانشجو، استاد و چهره های موفق حضور دارند که البته با حضور وزرا، نمایندگان مجلس و شخصیت های کشوری افتتاح می شود.

دکتر دهقانی اشکذری، هدف اصلی این نمایشگاه را هماهنگی نظام موجود دانشگاه و بررسی ایده ها و معرفی آن به دیگران با هدف ایجاد فضا و بازار بزرگ تعاملی و سرمایه برشمرد.

وی یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان را در بدو تأسیس مشکل مالی بیان کرد و افزود: در این نمایشگاه صندوق هایی هستند که قرارداد را همانجا منعقد می کنند و به نظرم یک جهش بزرگ در عرصه دانش بنیانی و  فناوری کشور ایجاد می کند که و متعلق به همه مردم است.

افتتاح هنرستان های فنی و دانشکده فنی و مهارتی در دانشگاه آزاد یزد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد،  از راه اندازی هنرستان های فنی زیر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای پرورش دانش آموزان کارآفرین خبر داد و گفت: دانش آموز فارغ از دروس نظری از همان دوران نوجوانی وارد دروس فنی و عرصه مهارتی و بازار کار می شوند.

دکتر دهقانی اشکذری، ادامه داد: اولین دانشکده مهارت و کارآفرینی استان یزد با اهداف اشتغال آفرینی و کارآفرینی را در استان یزد افتتاح کردیم به طوری که استادکارانی که تحصیلات ِآکادمیک ندارند در بخش مهارتی به دانش آموزان و دانشجویان آموزش می دهند.

وی، اضافه کرد: به منظور تحقق اهداف هنرستان ها و دانشکده های مهارتی با 80 اتحادیه استان یزد تعامل کردیم تا در جوار صنعت این طرح اجرایی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، از دیگر اهداف دانشکده مهارت و کارآفرینی را ورود به حوزه گردشگری، ژنتیک، کاشی و... برشمرد و افزود: راه سوم که برای اولین بار در کشور داریم و مرکز نو آوری هم کارشان این است که ایده های ذهنی را در  فضایی کاملا دینی تدوین کند و در شرکت های فن اور تجاری سازی نماید.

یزد پایگاه رباتیک کشور

وی ابراز کرد:  یزد و یزدی ها تاریخ خوبی در زمینه اقتصاد دارند و مرکز دوم ما راه اندازی مرکز نواوری رباتیک است که بنیاد برکت هم به عنوان حامی خواهد بود و یزد با توجه به سابقه 13 ساله در زمینه رباتیک و کسب رتبه های  کشوری و بین المللی به عنوان پایگاه رباتیک کشور به شمار می رود.

اولین مرکز نوآوری مشترک دانشگاه آزاد و سنگ آهن بافق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از راه اندازی اولین مرکز کارافرینی مشترک دانشگاه آزاد یزد استان و سنگ آهن بافق خبر داد و افزود این مرکز کارآفرینی موفق ایجاد می شود و مروج فرهنگ کار و کارافرینی خواهد بود و ما معتقدیم  یزد نباید بیکار داشته باشد زیرا اکنون 30 هزار نیروی بومی بیکارند و 100 هزار مهاجر شاغل از اتباع مشغول به کارند.

دکتر دهقانی اشکذری از دیگر اهداف بلند مدت دانشکده مهارت و نوآوری را در زمینه کشاورزی بیان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم یزد را به سابقه دیرین خود در زمینه پیوند صنعت و دین و زندگی برگردانیم.

وی در پایان باردیگر از زحمات رسانه ها در طول سال گذشته و امسال و حضور پرشور در زمینه تولیدات رسانه های و اطلاع رسانی اخبار دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد و گفت: امیدواردم این جشنواره راهی برای حمایت جدی از رسانه ها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه