English

فاطمه حلاج‌نیا:

مبارزه با آفت سن مادری در مزارع خراسان رضوی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: از جمله آفات بسیار مهم غلات گندم و جو سن مادری گندم است و خوشبختانه کشاورزان و گندمکارانی که در این مرحله مبارزه خوبی با این آفت داشته‌اند.

مبارزه با آفت سن مادری در مزارع خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فاطمه حلاج‌نیا مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: مبارزه با آفت " سن مادری " از ابتدای سال زراعی کنونی در ۱۱۰ هزار هکتار از کشتزارهای ۲ محصول راهبردی گندم و جو در استان انجام شد.

حلاج‌نیا در ادامه تصریح کرد: از جمله آفات بسیار مهم غلات گندم و جو سن مادری گندم است و خوشبختانه کشاورزان و گندمکارانی که در این مرحله مبارزه خوبی با این آفت داشته‌اند در مرحله پوره سن گندم مشکلی ندارند.

 وی ادامه داد: همچنین تا کنون ۳۶ هزار هکتار مبارزه با پوره سن در استان ثبت شده است و توصیه می شود که تمامی کشاورزان گندم و جو با کمک کارشناسان شبکه مراقبت، رصد و پایش مزارع خود را انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: در سایر بخشهای مبارزه با آفات گندم و جو با آفت "شته" در ۷۰ هزار هکتار و با سایر بیماری‌های غلات در سطح ۱۵۰ هزار هکتار مبارزه ثبت شده است.

حلاج نیا خاطرنشان کرد: سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی