English

رضا جمشیدی:

افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های استان در اردیبهشت ماه سال جاری ۴.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا جمشیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری خراسان رضوی ۳۶.۳ و در مناطق روستایی ۳۹ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۴.۳ و در مناطق روستایی نیز پنج درصد افزایش یافته است.

جمشیدی همچنین افزود: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن ۳.۷ درصد افزایش یافته است. همچنین این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۳۹.۲ و خانوار‌های روستائی ۴۰.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴ و ۲.۹ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های استان در اردیبهشت ماه سال جاری ۴.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

وی متذکر شد: این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۴.۲ و نقاط روستائی ۳.۶ درصد بوده که به ترتیب ۰.۷ درصد افزایش و ۰.۴ درصد کاهش یافته است و این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۳.۷ و نقاط روستائی ۲.۸ درصد است که به ترتیب ۰.۵ درصد افزایش و ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی تاکید کرد: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت سال جاری در کل خانوار‌های استان ۳۷.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد کاهش یافته است و این شاخص را برای خانوار‌های شهری استان ۳۶.۸ و نقاط روستائی ۳۹.۲ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۹ و ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با اشاره به اینکه نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری در خانوار‌ها ی کل کشور ۳۸.۷ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۰.۵ درصد کاهش یافته، اظهار کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۳۸.۳ و نقاط روستائی ۴۰.۸ درصد است که به ترتیب ۰.۴ و ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۴۶.۱، پوشاک و کفش ۴۸.۵، مسکن ۱۷.۱ و گروه بهداشت و درمان ۳۱ درصد بوده است. این ارقام برای کشور به ترتیب ۴۹.۴، ۴۶.۸، ۳۰.۵ و ۳۲.۶ درصد است و شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی برای کل خانوار‌های استان ۴۱۸.۷، مناطق شهری ۴۰۱.۶ و نقاط روستائی ۴۹۲.۸ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه