English

کاهش نرخ باروری در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه روند نرخ باروری استان هرمزگان طی چند سال اخیر از میانگین کشور بالاتر بوده‌است، گفت: در سال ۱۳۹۵ از ۲.۸ به ۲.۱ در سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم که نشان دهنده کاهش سریع و وحشتناک نرخ باروری در هرمزگان است.

کاهش نرخ باروری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه میانگین سنی جمعیت استان هرمزگان در سال ۱۳۶۵ میزان ۲۰.۸۳ بود اما در سال ۱۳۹۵ به ۲۷.۱ رسیده است، اظهار داشت: جوانی جمعیت از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است و برای دشمن بهترین چیز این است که ایران یک کشوری با جمعیت ۳۰ میلیون نفری با سهم ۵۰ درصدی کهنسالان و از کار افتاده باشند.
فرشیدی با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از جوان‌ترین استان‌های کشور است، بیان داشت: شاخص سالخوردگی جمعیت هرمزگان از میانگین کشوری پایین‌تر است اما برخی استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که نشان دهنده رشد منفی جمعیت در بخشی از کشور است.
وی اظهار کرد: اگر همین روند پیش برود، تا سال ۱۴۱۵ نرخ رشد جمعیت منفی خواهد شد و تا ۲۰ سال آینده ایران دارای جمعیت کهنسالی خواهد شد که برای تامین نیروی انسانی خود باید متوسل کشورهای دیگر شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: افزایش سن ازدواج، توسعه اشتغال زنان، گرایش زنان به تحصیلات عالی، توسعه شهرنشینی و ... از جمله عوامل کاهش سریع میزان ناباروری است.
فرشیدی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی باید به صورت هماهنگ برای تحقق این قانون دست به کار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه