English

بیشترین تعداد دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه قم هستند

رییس اداره دانشجویان غیرایرانی دانشگاه قم گفت: بیشترین تعداد دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه قم هستند

بیشترین تعداد دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه قم هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید عباس هاشمی‌زاده بیان کرد: دانشگاه قم طی ۲ سال پیاپی است که رتبه نخست کشور در جذب دانشجویان غیر بومی میان دانشگاه‌های دولتی را بدست می‌آورد که این موضوعی مهم در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای این دانشگاه است.

وی افزود: این اتفاق با افزایش رتبه دانشگاه قم و ارتقا جایگاه بین‌المللی آن باعث شناخته‌تر شدن این دانشگاه در سطح بین‌المللی به عنوان مجموعه‌ای منسجم شده‌است و دستاوردی مهم برای تحقق برنامه‌های استان در حوزه گسترش دانش به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر بیش از چهار هزار دانشجوی خارجی جذب دانشگاه شده‌اند که بیشترین این تعداد به ترتیب مربوط به دانشکده حقوق، ادبیات و علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، الهیات و در نهایت دانشکده مدیریت است.

رییس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم با اشاره به خدمت‌رسانی مناسب به مراجعین بیان کرد: به طور میانگین روزانه به بیش از ۲۰۰ ارباب رجوع خدمت‌رسانی می‌شود و حتی در محدودیت‌های کرونایی این اداره بدون تعطیلی به فعالیت‌های خود ادامه داد.

هاشمی زاده افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دانشگاه‌ها باید به سمت بین‌المللی سازی فرهنگ ایرانی - اسلامی با جذب حداکثری دانشجویان غیر ایرانی بروند از این رو در دانشگاه قم گام‎‌های زیادی برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی برداشته شده‌است.

وی با بیان اینکه بیشترین جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه قم از کشور عراق است، افزود: طبق برنامه پنجم و ششم توسعه، دانشگاه‌ها باید حداقل هشت درصد دانشجوی غیر ایرانی داشته باشند که در دانشگاه قم این میزان حدود ۲۵ درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه